شناسهٔ خبر: 163175 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اخذ مالیات از خانه های خالی منابع مالی لازم برای تولید مسکن را تامین می‌کند

مسکن مهر نماینده مردم ملکان در مجاس شورای اسلامی می گوید با اخذ مالیات از خانه های خالی می توان زمینه کاهش قیمت ها از طریق افزایش عرضه مسکن را فراهم کرد.

به گزارش «نماینده»، سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی را یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش التهاب بازار مسکن دانست و گفت: در حال حاضر تامین مسکن به یکی از معضلات اساسی جامعه تبدیل شده و اقشار آسیب پذیر زیر چرخ گرانی مسکن در حال له شدن هستند.

نماینده مردم ملکان در مجاس شورای اسلامی با بیان اینکه با اخذ مالیات از خانه های خالی می توان زمینه کاهش قیمت ها از طریق افزایش عرضه مسکن را فراهم کرد، افزود: اگرچه طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، می تواند تا حدودی التهاب بازار مسکن را کاهش دهد اما به چکش کاری نیاز دارد زیرا از پختگی لازم برخوردار نیست.

ضرورت عرضه زمین‌های ارزان قیمت توسط نهادهای حاکمیتی و دولتی به منظور ساخت مسکن

وی اظهار کرد: حل مشکل تامین مسکن به طرحی جامع نیاز دارد و این طرح باید شامل عرضه خانه های خالی، افزایش تولید مسکن و حمایت از تولیدکنندگان باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: نهادهای حاکمیتی و دولتی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) و... می توانند با عرضه زمین‌های ارزان قیمت، زمینه خانه دار شدن زوج های جوان را فراهم کنند.

اعمال محدودیت‌های خرید و فروش مسکن، بساط سفته بازی و دلالی را از بازار جمع می‌کند

موسوی اخذ مالیات از خانه های خالی را یکی از منابع مالی مناسب برای افزایش تولید خانه دانست و ادامه داد: منابع مالی حاصل از پرداخت اقساط مسکن مهر نیز یکی دیگر از راهکارهای افزایش تولید مسکن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی، مسکن را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: اعمال محدودیت‌های خرید و فروش مسکن در عرض یک سال، بساط سفته بازی و دلالی را از بازار جمع می‌کند.

نظر شما