شناسهٔ خبر: 163171 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعطیلی طرح‌های شهرداری برای حناچی دردسرساز شد

حناچی عضو شورای شهر تهران به دلیل تعطیلی طرح‌های معمول شهرداری به بهانه انجام طرح‌های محله‌محوری به حناچی تذکر داد.

به گزارش «نماینده»، احمد مسجدجامعی در تذکری به شهردار تهران به دلیل تعطیلی طرح‌های معمول شهرداری به دنبال اجرای سیاست‌های محله‌محور گفت: رفع مشکلات محلی رویکرد نوینی محسوب می‌شود چرا که به دغدغه مردم در سطح محلات از این طریق توجه می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که نوعی نگرانی و دغدغه‌ها در مردم محلات متفاوت است لازم بوده که مدیریت شهری به رفع این دغدغه‌ها به صورت متفاوت بپردازد ولی باید توجه داشت که نباید اجرای طرح‌های محلی سبب توقف طرح‌هایی شود که هر ساله آن را انجام می‌دادیم.

این عضو شورای شهر تهران  با تأکید بر اینکه اجرای طرح‌های محلی نباید متوقف شود، خاطرنشان کرد: زمانی که اهالی محلات سوال می‌کنند که چرا طرح‌های معمولی و روتین هر ساله متوقف شده است شهرداری اعلام می‌کند این موضوع باید بررسی شود، مثلاً لکه‌گیری یک معبر امر معمولی است و قرار نیست مردم را با وعده در حال بررسی هستیم، سر کار بگذاریم چرا که به نظرم این مسأله سلب مسؤولیت از مدیریت شهری است و نگران هستند که مناسب عمل نکردن مدیران شهری سبب زیر سؤال رفتن سیاست‌های محله‌محوری شود.

مسجدجامعی گفت: در منطقه ۱۲ که طرح‌های پرهزینه و بزرگ اجرا می‌شود کوچه‌ای در نزدیکی میدان حسن‌آباد قرار دارد که مردم از ریختن زباله در پی رفت و آمد شکایت دارند از جمله آن است که چرا این مسأله رفع نمی‌شود در حالی که مردم پیگیر آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: نباید با عملکرد غلط شهرداری‌ها سیاست محله‌محوری زیر سؤال برود و من بارها این مشکل به شهردار و معاونان آن اعلام کرده‌ام اما باید توجه داشت که وقتی حرف ما به جایی نمی‌رسد پس حرف مردم کوچه و بازار هم شنیده نمی‌شود.

مسجدجامعی گفت: امسال در بودجه سال ۹۹ اعتباری برای طرح‌های محله‌ای پیش‌بینی کردیم که کار متفاوتی محسوب می‌شود و در حال حاضر در مرحله اول ۵۰۰ طرح محله‌ای معرفی شده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به فوت سهیل گوهری یکی از کارشناسان شورای شهر که به دلیل کرونا جان خود را از دست داده بود، گفت:‌ پیشگیری از کرونا و توجه به این مسأله توسط مردم و مسؤولین امری ضروری است.  

نظر شما