شناسهٔ خبر: 163164 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مرحبا: بخش عمده مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت و ندانم‌کاری‌هاست

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: می‌پذیریم که بخشی از مشکلات کشور توسط دشمنان ما ایجاد شده اما این را هم باید بپذیریم که بخش عمده مشکلات ناشی از ضعف مدیریت و ندانم‌کاری‌هاست.

به گزارش «نماینده» غلامرضا مرحبا در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ تیرماه ۹۹) مجلس، گفت:‌ امروز لازم است مجلس و دولت با حفظ آرامش با وفاق و صمیمیت، همدلی و تعامل بر مشکلات فائق آیند. هر گونه تنش و تقابل موجب دلسردی و نگرانی مردم خواهد شد و بیگانگان و دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به فکر سوءاستفاده خواهد انداخت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر مسأله روز کشور مسائل اقتصادی است. گرانی و تورم، رکود و بیکاری که ناشی از نابسامانی اقتصاد است عرصه را بر مردم تنگ کرده که معاش آنها را در تنگنا قرار داده است.

وی افزود: باید بدانیم دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای رفع مسؤولیت و انداختن گناه به گردن دیگران نیست و اگر به موقع اقدام نکنیم فرصت جبران هم نخواهیم داشت.

مرحبا خاطرنشان کرد: به جای نگاه به آن سوی مرزها باید بر قابلیت‌های بی‌نظیر کشور و ملت ایران تکیه کرد، باید با تدوین راهبرد قانون‌گذاری در تراز و مجلس یازدهم و اجتناب از طرح‌ها و لوایحی که فقط وقت مجلس و کمیسیون‌ها را تلف می‌کند، بر مشکلات کشور متمرکز شد و با استفاده از قابلیت‌های نخبگان جوان، راه حل‌های منحصر به فرد برای مشکلات کشور یافت.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده ملت ایران از اطراف و اکناف جهان گرد هم آمدند و تمام توانشان را برای نابودی ما به کار گرفته‌اند. رمز بقای ما عمل به وصیت امام راحل و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: باید از ظرفیت فراموش شده جوانان تحصیلکرده و نخبگان که این روزها در وانفسای بیکاری خانه‌نشین شده‌اند استفاده کرد.

مرحبا خاطرنشان کرد: می‌پذیریم که بخشی از مشکلات کشور توسط دشمنان ما ایجاد شده اما این را هم باید بپذیریم که بخش عمده مشکلات ناشی از ضعف مدیریت و ندانم‌کاری‌هاست.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تبعیض و سوءاستفاده‌های مالی مردم را دلسرد می‌کند و بنیان پیشرفت و خلاقیت را می‌سوزاند و غم و اندوه را در دل مردم رنجدیده دوچندان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تناسبی بین هزینه و درآمد بخش اعظمی از جامعه وجود ندارد و بر دولت است که چاره‌ای برای این مشکل بیندیشد.

مرحبا در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسؤولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما