شناسهٔ خبر: 163150 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بانک مرکزی با اعمال سیاست های اقتصادی صحیح مانع از تداوم نرخ دلار شود

بانک مرکزی نماینده مردم سنندج در مجلس می گوید متاسفانه علاوه بر تاثیرات اقتصادی افزایش نرخ ارز در گرانی کالاها، رشد نرخ دلار تاثیرات روانی نیز در بازار داشته و برخی فروشندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز از فروش کالاها خودداری می کنند زیرا قیمت کالا هر روز گرانتر از دیروز می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محسن فتحی با انتقاد از افزایش نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: متاسفانه علی رغم وعده‌های مدیر کل بانک مرکزی روند صعودی قیمت دلار همچنان تداوم داشته و دولت تاکنون راهکار جدید و موثری برای کنترل بازار ارز در نظر نگرفته است.

قیمت کالاها هر روز گرانتر از دیروز می‌شود

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه علاوه بر تاثیرات اقتصادی افزایش نرخ ارز در گرانی کالاها، رشد نرخ دلار تاثیرات روانی نیز در بازار داشته و حتی شنیده می شود برخی فروشندگان به دلیل نوسانات نرخ ارز از فروش کالاها خودداری می کنند زیرا نگران هستند قیمت کالا هر روز گرانتر از دیروز می‌شود.

نرخ دلار به صورت دستوری کاهش نمی یابد

وی در ادامه اظهار کرد: اگرچه تمامی کارشناسان معتقدند نمی‌توان به صورت دستوری نرخ دلار را کاهش داد اما این موضوع نباید به بهانه ای برای بی توجهی بانک مرکزی نسبت به ساماندهی بازار ارز شود.

بازگشت ارزهای صادراتی می تواند تا حدودی نیاز ارزی کشور را تامین کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از آنجایی که بازگشت ارزهای صادراتی می تواند تا حدودی نیاز ارزی کشور را تامین کند، دولت و بانک مرکزی باید با پیگیری جدی صادرکنندگان را ملزم به بازگرداندن ارزهای حاصل از صادرات کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گسترش صادرات غیرنفتی را یکی دیگر از راهکارهای تامین منابع ارزی موردنیاز کشور دانست و تصریح کرد: باید با ایجاد زیرساخت های مناسب زمینه صادرات محصولاتی مانند خشکبار، فرش و... را فراهم و ارز موردنیاز کشور را تامین کرد

نظر شما