شناسهٔ خبر: 163099 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تدوین طرح جامع ساماندهی مسکن در مجلس

مسکن نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه نمایندگان برای کنترل قیمت مسکن گام های موثری برداشته اند، گفت:از جمله این گام هاتصویب کلیات طرح مالیات بر خانه های خالی و تدوین طرح جامع ساماندهی مسکن است.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس، با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه های گذشته، گفت: نمایندگان مجلس برای کنترل وضعیت فعلی گام های موثری برداشته اند که از جمله آنها  تصویب کلیات طرح مالیات بر خانه های خالی و تدوین طرح جامع ساماندهی مسکن است.

وی با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر خانه های خالی در صحن علنی پارلمان، ادامه داد:اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی که  در گذشته در مجلس تصویب شده بود باعث می شود مالکان خانه های خالی انگیزه بیشتری برای اجاره منازل خود داشته باشند.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید براینکه  اصلاح قانون گذشته، شبکه جدیدی را راه اندازی می کند که در مدت کوتاه مالکان را ملزم می کند بر اساس خوداظهاری در سامانه ای ثبت نام کنند، اضافه کرد:این طرح کمک می کند بار مالی بر خانه هایی که به اجاره نرفته اند افزوده شود و در کوتاه مدت شاهد عرضه مسکن به میزان بالا خواهیم بود.

مقتدایی با بیان اینکه با دریافت مالیات ازخانه های خالی تا حدی جلوی بورس بازی و افزایش قیمت مسکن گرفته می شود، اظهار داشت:طرح اصلاح قانون مالیات برخانه های خالی در روزهای آینده در صحن علنی پارلمان بررسی خواهد شد.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد:گام دیگر نمایندگان برای کاهش قیمت مسکن تدوین طرح جامع ساماندهی مسکن است که در روزهای آینده این طرح برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

نظر شما