شناسهٔ خبر: 163085 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفافیت معجزه می کند/برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیم

شفافیت نماینده مرودشت در مجلس گفت:برای شفاف شدن باید احزاب را تقویت کنیم و در هر سه قوا موضوع شفافیت را اجرا کنیم.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلید خوردن طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: معمولاً ما در شفافیت خود را با سایر کشورها که این موضوع را اجرایی می‌کنند مقایسه می‌کنیم البته ما با آنها تفاوت‌هایی نیز داریم.

وی با بیان اینکه بنده با شفافیت موافق هستم و باید شفافیت در تمام موضوعات و در سایر قوا نیز اجرا شود، ادامه داد: البته لزومی ندارد که شفافیت در مسائل امنیتی کشور وجود داشته باشد زیرا اطلاعات محرمانه کشور نباید به صورت علنی اعلام شود.

نماینده مرودشت در مجلس با تاکید بر اینکه تفاوت عمده شفافیت آرا در سایر کشورها با کشور خودمان وجود احزاب است، اضافه کرد: در کشورهایی که شفافیت آرا وجود دارد نمایندگان از سوی احزاب معرفی می‌شوند و رای آنها خواه یا ناخواه شفاف اعلام می‌شود آن حزب است که به نماینده فشار می آورد تا عملکرد و رای  خود را به معرض دید عموم بگذارد.

رشیدی با بیان این که با شفافیت معجزه رخ می‌دهد اظهار داشت: برخی از نمایندگان این دغدغه را دارند شفافیت وجود داشته باشد و در جلسه رای اعتماد به یک وزیر یا یک طرح یا یک لایه که رای می دهند ممکن است مشکلاتی را برای آنها به ویژه برای حوزه‌های انتخابیه آنها به وجود بیاورد که این موضوع باید حل و فصل شود.

نظر شما