شناسهٔ خبر: 163084 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فعالیت فراکسیون حقوقی فراتر از مجلس است/ ایجاد بستر برای کمیسیون قضایی به منظور دست‌یابی سریع‌تر به اهداف

سلمان اسحاقی سخنگوی فراکسیون حقوقی مجلس با بیان اینکه فعالیت این فراکسیون فراتر از مجلس است، گفت: سعی خواهیم کرد بستری بسیار قوی برای کمیسیون قضایی و حقوقی ایجاد کنیم تا این کمیسیون بتواند هر چه سریع‌تر و به فوریت به اهدافش دست یابد.

به گزارش «نماینده» سلمان اسحاقی با بیان اینکه فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس از ظرفیت تمامی نخبگان حقوقی کشور حتی در مورد نامگذاری فراکسیون استفاده می‌کند، گفت: این فراکسیون به هیچ وجه با کمیسیون حقوقی و قضایی موازی کاری نمی‌کند کما اینکه هیچکدام از فراکسیون‌ها هم هیچ گونه موازی‌کاری یا خللی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ایجاد نخواهند کرد.

سخنگوی فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون می‌تواند کارها و اقدامات بزرگی را انجام دهد، افزود: یکی از اقدامات این است که نخبگان حقوقی کشور را شناسایی و جذب کند.

وی با یادآوری اینکه اعضای فراکسیون حقوقی را وکلا، حقوقدانان و قضات تشکیل می‌دهند، گفت: تلاش خواهیم کرد همایش‌ها و گردهمایی حقوقی را برگزار کنیم و مبانی و برنامه‌های حقوقی که در کشور در حال اجرا است را به نقد، تحلیل و بررسی حتی برای دست‌یابی به راهکارها فارغ از مجلس بگذاریم البته فراکسیون باید در دانشگاه‌ها حضور فعالی داشته باشد و بتواند از تمامی ایده‌ها و علوم حقوقی دانشجویان، اساتید و هیات‌های علمی و نخبگان حقوقی بیش از پیش استفاده کند و این به معنای موازی‌کاری با مرکز پژوهش‌های مجلس نیست.

نماینده مردم قائنات در مجلس یازدهم با بیان اینکه سعی می‌کنیم فراکسیون حقوقی فراتر از مجلس فعالیت کند، افزود: این فراکسیون باید در کشور بتواند جایگاهی را برای حقوق آن گونه که در شان آن است پیش‌بینی کند به عنوان مثال در برجام در مورد مباحث حقوقی خلل داشتیم و امروز نخبگان و دانشجویان، نخبگان، اساتید، هیات‌های علمی، قضات و وکلا باید حقوق بین الملل را نقد و بررسی کنند؛ تلاش خواهیم کرد بستری بسیار قوی برای کمیسیون قضایی و حقوقی ایجاد کنیم تا این کمیسیون بتواند به اهداف خودش سریع‌تر و به فوریت دست یابد. /

نظر شما