شناسهٔ خبر: 163077 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نباید فرآیند شاگردپروری را فدای پژوهش محوری در دانشگاه‌ها کرد

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش با بیان اینکه پژوهش محوربودن اصل مهمی است، گفت: نباید فرایند یاددهی ویادگیری و شاگرد پروری را فدای پژوهش محوری در دانشگاها شود.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه ای برای ارتقای کارآمدی رشته های فنی و فارغ التحصیلان، مانند وزارت بهداشت باید یک طرح داشته باشد،  اظهار کرد: اگر میخواهید بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار شود باید برای تمام فارغ تحصیلان فنی، مشابه کشورهای پیشرفته باید طرح داشته باشیم،

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه وجاجرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنین طرحی منجر به افزایش کارایی در حوزه صنعت می‌شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاهای تک جنسیتی خطاب به وزیر علوم، گفت: متاسفانه حضرت عالی در مکاتباتتون برای استان خراسان شمالی گفته اید باید دانشگاه تک جنسیتی با دانشگاه دولتی ادغام شود که این نگاه آسیب زاست.

وحیدی با بیان اینکه نباید پول کارکنان، به هیأت علمی داده شود، ادامه داد: نباید دوگانگی بین هیأت علمی کارکنان شکل  گیرد که این امر اثر منفی در حوزه آموزش دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: حجم بالایی از اعتراضات کارمندان دانشگاه‌ها در رابطه با پرداخت‌ها و کاهش ۵۰ درصدی و همچنین سایر کارکنان مشابه در سایر دستگاه‌ها است که نیاز به یک بررسی جدی و اعمال نظر است تااین فضا به یک تنش  اجتماعی در بین کارکنان وزارت علوم تبدیل نشود. /

نظر شما