شناسهٔ خبر: 163073 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

راهکارهای یک نماینده برای ساماندهی مشکلات اقتصادی موجود

ابوترابی یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که دو گام مهم و اساسی در ساماندهی مشکلات اقتصادی کشور هدایت نقدینگی به سمت تولید و حذف دلار از مبادلات تجاری است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی، درباره مهمترین راهکارهای موجود برای ساماندهی مشکلات اقتصادی، بیان کرد: بنده اعتقاد دارم که در گام اول ما باید واقعیت‌های بازار و مشکلات اقتصادی موجود در کشور را بپذیریم. پس از آنکه وضعیت مردم را در کوچه و خیابان درک کنیم می‌توانیم تصمیمات کارشناسی برای حل مشکلات مردم بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه راهکار برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد، ابراز عقیده کرد: دولت و برخی از وزرای کابینه فعالیت و تکاپوی لازم را نداشته و بر این گمان هستند که اکنون وضعیت قابل قبول است و دولت همه تلاش خود را کرده و الان در وضعیت خوبی قرار دارد، در حالی که واقعیت چیز دیگری را به ما می‌گوید.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بنده قدرت اجرایی داشتم در گام اول نقدینگی را از کف بازار جمع می‌کردم و به گونه‌ای شرایط را مدیریت می‌کردم تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. با هدایت نقدینگی به سمت صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و صنایع مس و فولاد که ظرفیت لازم آن نیز در کشور موجود است می‌توان گام اساسی در جهت اشتغالزایی و جدا کردن اقتصاد از فروش نفت برداشت.

ابوترابی در پایان تاکید کرد: در حوزه بازار ارز نیز اولویت اول را حذف دلار از معاملات تجاری با چند کشوری که بیشترین مبادلات را با آن داریم پیش می‌گرفتم. ما می‌توانیم با کشورهایی نظیر چین، ترکیه، روسیه و پاکستان که بیشترین مبادلات کالاها را داریم با ارز خودشان وارد معامله شویم و دلار را کنار بزنیم. از سوی دیگر سازمان‌ها و نهادهای نظارتی نیز زمانی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند که دولت نیز از آنها حمایت کند. این‌که هر بخش کار خودش را انجام دهد قطعا نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

نظر شما