شناسهٔ خبر: 163026 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سیاست‌های نادرست دولت باعث ایجاد مشکلات در بازار مسکن شد

مسکن مهر دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران با بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت باعث ایجاد مشکلات در بازار مسکن شد، گفت: اگر دولت بازار مسکن را به حال خود رها کرده بود وضع به وخامتی که الآن هست، نبود!

به گزارش «نماینده» حسن بکتاشی دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افزایش قیمت کالا، دلار، مسکن و... در کشور گفت: سالها است که رهبر معظم انقلاب از حذف دلار در نقش آفرینی های اقتصادی و همچنین مبادلات خارجی کشور سخن می گویند و تمرکز بر این اصل حیاتی را یکی از راه های حل مشکلات اقتصادی مردم و تجارت خارجی کشور می دانند.

وی ادامه داد: اگر به این بیانات در این سالها توجه شده بود امروز افزایش قیمت آب معدنی و آب خوردن مردم به قیمت دلار گره زده نمی شد و امروز با وجود تمام خصومت های استکبار جهانی، تحریم های ظالمانه علیه مردم انقلابی ایران راه به جایی نمی برد.

بکتاشی تصریح کرد: با این حال شاهد هستیم دولت دقیقا به گونه ای عمل کرده که نه تنها حذف دلار از مبادلات تجاری کشور در دستور کار قرار نگرفته، بلکه تاثیر گذاری آن در اقتصاد ایران دوچندان شده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تا سالیان گذشته این قیمت سکه و طلا بود که لحظه ای با قیمت دلار دچار نوسان می شد ولی در حال حاضر تمام اقتصاد کشور با سیاست گذاری های غلط به قیمت دلار گره زده شده و حتی بخش هایی که به هیچ عنوان به مسائل خارجی ارتباطی ندارند، شرطی شده و با قیمت دلار به صورت لحظه ای خود را بروز رسانی می کنند.

وی یادآور شد: دولت با تصمیم گیری هایی کاملا اشتباه بازارهای اصلی کشور را نابود می سازد!  چگونه می شود که رهبر معظم انقلاب با بینش عمیق دستور به حذف دلار از مبادلات کشور می دهند ولی دولت قیمت شمش  آهن برای عرضه به بازارهای داخلی که اصلی ترین نقش را در ساخت و تولید مسکن را ایفا می کند بر پایه ۹۵ درصد قیمت شمش آهن بازارهای جهانی که آن هم تماما برپایه دلار است مشخص می کند!

بکتاشی تصریح کرد: امان از طلوع صبح جمعه ها در کاخ ریاست جمهوری، احتمالا رئیس جمهور محترم هم یک صبح جمعه بیدار شده و به این نتیجه می رسد که در بخش مسکن کم کاری کرده اند! یا از افزایش تعرفه های عجیب و غریبی که در ساخت مسکن توسط دولت اعمال شده و قوانین جدیدی که جلوی ساخت مسکن را گرفته با خبر می شود!

وی با بیان سیاست‌های نادرست دولت باعث ایجاد مشکلات در بازار مسکن شد، تاکید کرد: اگر دولت  بازار مسکن را به حال خود رها کرده بود وضع به وخامتی که الآن هست، نبود!  چگونه می شود که تورم آهن که تماما تولید داخلی است از تورم سکه و دلار هم پیشی می گیرد و طی کمتراز یک سال بیش از ۱۵۰ درصد رشد می کند حال که این تورم طی ۲ سال به بیش از ۴۰۰ درصد می رسد.

بکتاشی تاکید کرد: دولتی که بخشنامه صادر می کند که افزایش اجاره بیش از ۲۵ درصد اجاره قانونی نیست، در افزایش قیمت مصالح ساختمانی کجا قرار دارد!  چگونه است که خانه دار شدن به آرزوی دست نیافتندی برای مردم تبدیل می شود. متاسفانه شاهدیم که اوضاع بازارهایی که کاملا در اختیار دولت هستند اینچنین نابسامان  است.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید به دور از ایجاد جنجال و بر هم زدن بیش از پیش فضای روانی جامعه در مرحله اول بازارهایی که تامین مواد آنها کاملا در درون کشور است را سامان دهد و امید به بهبود شرایط اقتصادی را در مردم زنده کند و نگذارد دولت مثل ۷ سال گذشته در بخش بازار مسکن و اینچنین بازارهایی که کاملا قابل مدیریت هستند به مردم و نمایندگان مجلس برای بهبود شرایط با مطرح کردن طرح مسکن ملی، دادن زمین و...آدرس غلط دهد.

دبیر کل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران اظهار داشت: در بخش بازارهای خارجی و دلار نیز امیدی به تدبیر دولت نیست، مجلس باید هرچه سریعتر در ارائه برنامه به دولت کوشا بوده و ریل گذاری های لازم را انجام دهد تا این یکسال باقیمانده از دولت نیز سپری گردد و ان شا الله با تشکیل دولت جوان انقلابی در سال ۱۴۰۰ و پیگیری اهداف گام دوم انقلاب، مشکلات اقتصادی مردم انقلابی ایران نیز مرتفع گردد.

نظر شما