شناسهٔ خبر: 163013 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رد شدن پیشنهاد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کمیسیون دولت

 مسکن ویژه مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: پیشنهاد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع شده و این طرح در کمیسیون مورد تایید قرار نگرفت.

به گزارش «نماینده» حمید رضا سهرابی مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اشاره به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران کشور به منظور ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، گفت: پیشنهاد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با استقبال ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مواجه شد و این بنیاد آمادگی کامل دارد، در صورت تامین منابع مالی، اقدامات لازم نسبت به ساخت تعداد واحدهای مسکونی روستایی مذکور را فراهم آورد.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن، با اشاره به اهمیت افزایش تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده در روستاهای کشور، تاکید کرد: بنیاد مسکن هیچ محدودیتی در جهت ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در هرسال را ندارد.

وی در بیان وضعیت فعلی طرح پیشنهادی سازمان مدیریت بحران، عنوان کرد: پیشنهاد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال جاری به کمیسیون زیربنایی دولت ارجاع  شده و این طرح در کمیسیون مورد تایید قرار نگرفته است.

سهرابی در ارتباط با دلایل رد ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کمیسیون زیربنایی دولت عنوان کرد: تامین مالی این طرح از محل اعتبارات بانکی و نیاز به اعطای یارانه سود تسهیلات توسط دولت، از عمده‌ترین دلایل رد این طرح در کمیسیون مربوطه دولت تلقی می‌شود.

*اجرایی شدن تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تا ۱ ماه آینده

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن، با اشاره به افزایش رقم تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در هیئت دولت تایید شده و هم اکنون نیازمند تصویب شورای پول و اعتبار است.

سهرابی در پایان تاکید کرد: با توجه به روند طی شده به منظور افزایش رقم تسهیلات مسکن روستایی پیش‌بینی می‌شود، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تا ۱ ماه آینده قابلیت پرداخت به مردم را داشته باشد.

نظر شما