شناسهٔ خبر: 162992 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تدوین طرح دو فوریتی برای پرداخت شهریه دانشجویان توسط بانک‌ها

منادی رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تدوین طرحی در کمیسیون آموزش، برای پرداخت شهریه دانشجو توسط بانک‌ها خبر داد.

به گزارش «نماینده» علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمک به دانشجویان در حوزه اقتصادی است، اظهار کرد: دانشجو تمام دغدغه‌اش مسائل معیشتی و اقتصادی داشته باشد و این موضوع تمرکز دانشجویان را از بین ببرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد دانشجویان کشور شهریه پرداز هستند لذا در این شرایط اقتصادی سازوکاری باید در نظر گرفت تا فشار اقتصادی از دوش دانشجو برداشته شود.

وی ادامه داد: بر همین مبنا، طرحی در کمیسیون آموزش در حال تدوین است تا با استفاده از دارایی‌ها و سرمایه‌ای که دانشگاه‌ها نزد بانک‌ها دارند، تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار گیرد و بانک نیمی از شهریه دانشجو را در ابتدای ترم و ما بقی را در پایان ترم بپردازد.

منادی سفیدان اضافه کرد: در ضمن دولت هم در خصوص افزایش بودجه صندوق رفاه پای کار خواهد آمد و سرمایه صندوق رفاه دانشجویان نیز جزو آورده‌ها در برابر بانک‌ها خواهد بود، دانشگاه آزاد اسلامی بالای پنج تریلیون تومان دارایی دارد که می‌تواند آورده دانشگاه باشه و بقیه دانشگاه‌ها هم  به همین شکل می‌توانند عمل کنند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این طرح، از مهم‌ترین طرح‌هایی است که کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیگیری می‌کند تا با کمک صحن علنی مجلس تبدیل به قانون شود.

نظر شما