شناسهٔ خبر: 162981 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هیأت رئیسه مجلس شرایط حضور نمایندگان در کمیسیون قضایی را فراهم نکرده است

حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از هیأت رئیسه انتقاد کرد که چرا شرایطی را مهیا نکرده که تعداد اعضای این کمیسیون به حد نصاب برسد در حالی که ۴۰ درصد کارهای مجلس دهم توسط این کمیسیون انجام شده است؟

به گزارش«نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تعداد اعضای این کمیسیون اظهار داشت: متاسفانه تعداد اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی کم است که یا رغبتی برای حضور نمایندگان در این کمیسیون وجود ندارد و یا اینکه هیأت رئیسه در این باره به وظایف خود رسیدگی نکرده است.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس طبق بند ۱۰ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس باید به وظایف‌شان در خصوص تنظیم شعب و کمیسیون‌ها رسیدگی کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی و مجلس گفت: متاسفانه هیأت رئیسه مجلس درباره عدم حد نصاب لازم برای حضور نمایندگان در کمیسیون قضایی و حقوقی تساهل کرده است و یا به نمایندگان مراجعه نکرده و یا آنها را تشویق به حضور در این کمیسیون نکردند.

نوروزی خاطرنشان کرد:‌کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یکی از آبروهای نظام است و آبروی قوای مقننه و قضائیه و همراهی این دو قوا با یکدیگر است.

وی گفت: بیش از ۴۰ درصد کارهای مجلس دهم توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس انجام شده است اما متاسفانه هیأت رئیسه مجلس یازدهم توجهی به این کمیسیون ندارد و فقط به اصلاح آئین‌نامه روی آورده است که بتواند جلسات این کمیسیون را با حضور ۸ عضو برگزار کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ‌هیأت رئیسه مجلس می‌توانست از قضات و حقوقدانی که در بین نمایندگان حضور دارند به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیایند اما به نظر می‌رسد که هیأت رئیسه این توان را ندارد.

نوروزی افزود:‌کمیسون قضایی و حقوقی مجلس هم اکنون ۸ عضو دارد در حالی که ۶ نماینده مجلس بدون کمیسیون هستند و اگر هم آن ۶ نماینده به کمیسیون قضایی و حقوقی بیایند در مجموع تعداد اعضای این کمیسون به ۱۴ نفر خواهد رسید.

وی در پایان از هیأت رئیسه مجلس انتقاد کرد که چرا شرایطی را مهیا نکرده که تعداد اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به حد نصاب لازم برسد.

نظر شما