شناسهٔ خبر: 162972 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طلب ۲۵۶ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت

تامین اجتماعی معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی یک سازمان حمایتی نیست، از طلب ۲۵۶ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی از دولت خبر داد.

به گزارش «نماینده»، «مهرداد قریب» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سازمان تامین اجتماعی رسالتی دارد در قبال ذی نفعان خود که باید صیانت از این صندوق را داشته باشد و تلاش نماید پایداری صندوق را حفظ کند برای اینکه بتواند خدمات بهتری را به جامعه هدف ارائه دهد.

وی اظهارداشت: وضع قوانین غیر کارشناسی در سنوات گذشته ضربه سنگینی به سازمان تامین اجتماعی وارد کرده که اگر جلوی این چنین قوانینی گرفته شود و بر اساس کارشناسی و محاسبات بیمه‌ای قوانین تصویب شوداین امر کمک بسیار جدی به سازمان خواهد کرددر ضمن همه باید مراقبت کنند تا بار مالی جدیدی بر روی دوش سازمان تامین اجتماعی گذاشته نشود.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت تا پایان سال گذشته ۲۵۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه افزود: سازمان تامین اجتماعی در بحث قوانین سخت و زیان آور مشکل دارد.

قریب اظهار داشت: یکی از بندهای قوانین سخت و زیان آور در کشور اجرا می شود آنهم بازنشستگی است.

وی ادامه داد: اصلاحاتی که باید انجام شود در ارتباط با کارگاه‌های که سخت و زیان آور هستند اصلا به بوته فراموشی سپرده شده است.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: سال ۱۳۶۰ قانونی در کشور تصویب شد با توجه به شرایط جنگ تحمیلی و یکسری معافیت‌های بیمه‌ای برای کارگاه‌های زیر پنج نفر درنظر گرفته اند که قرار شده ۲۰ درصد سهم کار فرما را دولت پرداخت کند.

وی افزود: این انباشت بدهی که اتفاق افتاده و بسیار هم کلان است دولت هم توانایی پرداخت آن را در حال حاضر ندارد مربوط به همین قانون است.

قریب یادآورشد: این موارد در اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی آورده شده از اینرو ضرورت دارد مجلس و دولت کمک کنند تا این اصلاحات انجام شود چرا که چاره‌ای جزء این نداریم و باید بر اساس محاسبات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی را اداره کنیم.

نظر شما