شناسهٔ خبر: 162969 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

روزانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب بورس می‌شود/ بازار سرمایه ضربه‌گیر اقتصاد شد

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازار سرمایه می‌شود، گفت: این حجم نقدینگی در صورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد.

 به گزارش«نماینده»  محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حجم قابل‌توجهی از نقدینگی موجود در کشور فرصت بسیار مناسبی برای فعالان بخش خصوصی، نهادهای عمومی غیردولتی و دولت به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی کشور و پروژه‌های جدید را ایجاد می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه در این جلسه تهدیدات بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تفاوت معنادار قیمت بازار و ارزش ذاتی سهام شرکت‌های بورسی موجب نگرانی اعضای کمیسیون اقتصادی است.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون اقتصادی مقرر شد برنامه پیشنهادی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره راهکارهای مواجه با فرصت‌ها بورس و استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها بازار سرمایه در روزهای آینده به کمیسیون اقتصادی و مجلس ارائه شود.

این نماینده مجلس یازدهم اضافه کرد: روند افزایشی در بازار بورس اگر نامتناسب با شاخص های سودآوری، شاخص‌های عملکردی و اقتصادی کشور باشد، موجب نگرانی جدی ما است.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر، روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازارسرمایه شده است، ادامه داد: این حجم نقدینگی درصورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد، اما به سمت بازار سرمایه هدایت شد.

رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس تصریح کرد: اگر منابع مذکور با واقعیت‌های اقتصادی مبنی بر تشکیل شرکت‌ها، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سودآوری همخوانی داشته باشد، بزرگترین موفقیت کشور و بازار سرمایه به دست می آید، در غیر این صورت تهدید جدی به حساب می آید.

نظر شما