شناسهٔ خبر: 162965 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالنوری: مجلس یازدهم از هیچ اقدامی برای به حرکت در آوردن دولت دریغ نمی‌کند

ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس یازدهم از هیچ اقدامی برای کمک به دولت دریغ نخواهد کرد و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا بتواند دولت را به حرکت وا دارد و به جلو پیش ببرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،   با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدوئو کنفرانسی نمایندگان با ایشان مبنی بر تعامل مجلس و دولت با یکدیگر گفت: معیشت و زندگی مردم امروز حال و روز خوبی ندارد شرایط اقتصادی کشور هم شرایط خوبی نیست و این وضعیت بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: ما در کشور معضل و مشکل لاینحل نداریم و همه مشکلات راه‌حل دارد آنچه که توقع مردم از مجلس و دولت است حل این مشکلات است. کار مردم این نیست که راهکار و پیشنهاد بدهند. مردم دولت و مجلس را انتخاب کردند که هر جا قانون لازم است، قانون بگذارند و جایی که باید قانون اجرا شود، اجرا شود تا مشکل رفع شود. مردم کار خود را انجام داده‌اند و این دولت و مجلس هستند باید به وظیفه‌شان به خوبی عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم به حول و قوه الهی اصل را بر این گذاشته که آستین بالا بزند و برای فعالیت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی متمرکز شود و عمده‌ترین این مشکلات در حوزه اقتصادی که بر دیگر مسائل کشور اثرگذار است در اولویت مسائل بانکی، ‌مالی و ارزی است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: این قیمت ارزهای خارجی است که بر ارزش پول ملی ما اثر می‌گذارد و اگر ارزش ارزهای خارجی پایین بیاید اثر آن بر اقتصاد و پول ما مثبت است و اگر قیمت ارز خارجی بالا برود بها و ارزش پول ملی ما را پایین می‌آورد و این روی همه ابعاد زندگی مردم و قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

وی افزود: عمده‌ترین موضوعی که مجلس بنا دارد به آن به خوبی بپردازد حل مشکلات پولی و مالی و ارزی کشور است و تثبیت و کاهش قیمت ارزهای خارجی در دستور کار مجلس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اولویت دوم، موضوع مسکن است که اگر ارز کنترل شود قیمت مصالح ساختمانی مشخص می‌شود و مسکن هم از این وضعیت تأثیر می‌پذیرد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ موضوع بعدی بحث اشتغال است که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است موضوع بعد خودرو است و مجلس اولویت همه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بر این امور متمرکز کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس یازدهم هر اقدامی که در توانش باشد که بتواند به دولت کمک کند و قوه مجریه را به حرکت در بیاورد انجام خواهد داد و مساعدت‌های لازم را در این زمینه با دولت خواهد داشت و به هیچ وجه از هیچ همکاری و همراهی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. مسیر کلی در مجلس همین است و کمیسیون‌ها در این زمینه فعال شده‌اند و ان‌شاءالله به تدریج آثار این فعالیت‌های مجلس در وضعیت اقتصادی کشور مشاهده خواهد شد.

نظر شما