شناسهٔ خبر: 162958 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۸ درصد از برنامه سوق دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای عقب هستیم

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۴ درصد خروجی دانشگاه‌ها به سمت فنی و حرفه‌ای باشد اما متاسفانه هم اکنون از اهداف تعیین شده دور هستیم. چرا که فقط ۳۶ درصد این هدف تحقق پیدا کرده و عملا ۸ درصد از هدف گذاری جا مانده‌ایم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره جزییات نشست صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در این کمیسیون اعضای شورای عالی فنی حرفه‌ای میهمان کمیسیون آموزش مجلس بودند و با توجه به اینکه ۱۳ دستگاه عضو این شورا متولی این کار هستند از نظرات اعضای این شورا استفاده کردیم.

وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۴۴ درصد خروجی دانشگاه‌ها به سمت فنی و حرفه‌ای باشد اما متاسفانه هم اکنون از اهداف تعیین شده دور هستیم. چرا که فقط ۳۶ درصد این هدف تحقق پیدا کرده و عملا ۸ درصد از هدف گذاری صورت گرفته جا مانده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:رئیس شورای عالی فنی حرفه‌ای آقای سهرابی هستند و توضیحاتی از سوی در این کمیسیون مطرح شد؛ نمایندگان عضو این کمیسیون اهم نقطه نظرات و انتقادات خود را بیان کردند که می‌توانم به کمبود ظرفیت هنرستان‌ها اشاره کنم.

فلاحی گفت: عدم توجه دقیق به تامین نیازهای دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و عدم هدف گذاری صورت گرفته در این حوزه و قوانین مندرج؛ انحراف در قانون با توجه به اینکه باید ۴۴ درصد دانش آموزان به سمت حرفه‌ای و فنی سوق داده شوند و عدم اجرای این مصوبه قانونی از دیگر مباحث مطرح شده در انتقادات نمانیدگان عضو این کمیسیون به اعضای شورای عالی فنی حرفه‌ای بود.  

وی گفت: یکی دیگر از مباحث امروز به نقش دانشگاه‌های غیرانتفاعی در تغییر مسیر ایجاد شده به منظور حضور دانش‌آموزان در دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای بود و قرار شد هفته آینده جلسه دیگری به میزبانی دانشگاه فنی حرفه‌ای برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:‌ آقای فروردین نماینده مردم فیروزآباد که عضو ناظر در شورای عالی فنی حرفه‌ای است که علاوه بر وی چند عضو دیگر این کمیسیون و رئیس آن در آن نشست شرکت خواهند کرد.

فلاحی گفت: بنا داریم در سال جهش تولید بتوانیم اهداف و چشم انداز ترسیم شده در حوزه فنی حرفه‌ای مبنی بر اینکه ۴۴ درصد دانش‌آموزان مهارت آموز باشند را عملیاتی کنیم.

وی درباره جلسه عصر امروز این کمیسیون هم گفت: ‌در نشست عصر امروز چندین طرح در دستور کار است که در این باره بحث و بررسی خواهیم کرد ضمن اینکه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم در این نشست حضور پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره جزییات دیگر دستور کار کمیسیون آموزش در جلسه عصر امروز افزود: قرار است آقای ستاری در باره صندوق فناوری و مباحث مربوط به دانش‌بنیان‌ها مباحثی را مطرح کنند.

نظر شما