شناسهٔ خبر: 162953 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بدهی ۲۳۸ هزار میلیاردی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بدهی ۲۳۸ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: طبق قانون برنامه باید تا پایان دوره ۵ ساله برنامه ششم دولت این بدهی را تسویه می‌کرده اما این کار انجام نشده است.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمان کمیسیون بود و گزارشی ‌ از برنامه‌های کاری مجموعه تحت مسئولیت خود به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود:‌ وزیر کار در این گزارش اعلام کرد که دولت ۲۷۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار بوده که اخیراً ۳۲ هزار میلیارد آن تسویه شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: دولت هنوز حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و این در حالی است که طبق برنامه پنج ساله این قانون دولت باید تا پایان دوره قانون برنامه ششم بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را تسویه می‌کرده است، در حالی که تقریبا به پایان این دوره پنج ساله رسیده‌ایم این مقدار بدهی به تأمین اجتماعی همچنان به قوت خود باقی است.

بابایی خاطرنشان کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون از نقش و تأثیر جریانات سیاسی به ویژه جریانات سیاسی حاکم بر دولت در انتصابات شستا انتقاد کردند و از وزیر خواستند تا جلوی این فشارها و تأثیرها بایستد.

وی افزود: در جلسه امروز اعضای کمیسیون بر استفاده از نیروهای نخبه و جوان در مجموعه وزارت کار تأکید کردند و به وزیر ۶ ماه فرصت دادند تا این مسأله را اجرایی کند و چنانچه در این ۶ ماه اقدام لازم در این زمینه صورت نگیرد اعضای کمیسیون از ابزارهای نظارتی خود در این باره استفاده خواهند کرد.

در جلسه امروز همچنین مقرر شد تا کارگروه‌های مشترک بین اعضای کمیسیون و زیرمجموه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جمع‌بندی و برای موضوعات مختلف به منظور تعیین نقشه راه چهار ساله تشکیل شود.

نظر شما