شناسهٔ خبر: 162949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به تقویت توان دفاعی در جلسه با امیر حاتمی

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با وزیر دفاع و امور پشتیبانی در مجلس گفت:در این جلسه اعضای کمیسیون موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات پیشرفت کشور عنوان کردند و گفتند که کشور در صورتی می‌تواند در مسیر توسعه حرکت کند که توان دفاعی را به عنوان یک زمینه و پشتوانه داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی، با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و امورپشتیبانی برگزار شد. در این جلسه به موضوعات مختلف حوزه دفاع و فعالیت این وزراتخانه پرداخته شد.
 
وی افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه ضمن ارائه راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور و ضمن مروری به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران، راهبردهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع را برای تقویت توان دفاعی کشور ارائه کرد که از جمله آن، حفظ و تقویت توان بازدارندگی از طریق فعالیت های نیروهای مسلح بود.

عمویی گفت: همچنین امیرحاتمی به موضوع همکاری‌های دفاعی کشورمان و تقویت دیپلماسی دفاعی اشاره و گزارشی در این رابطه ارائه داد و به ویژه در این جلسه درباره تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست همچون چین و روسیه پرداخته شد.

وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه به دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه موشکی، پهپاد و ناو اشاره و گزارش بسیار خوبی از عملکرد صنایع دفاعی کشور و حوزه‌های مرتبط با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ارائه شد.

عمویی بیان داشت: همچنین در این جلسه به اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تعاملات این وزارتخانه با مجلس در جهت بهبود معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخته شد.

این نماینده مجلس گفت: همچنین در این جلسه  اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن طرح دیدگاه‌های خود در موضوعات مرتبط، جمعا از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند.
 
عمویی با بیان اینکه بنای این کمیسیون توسعه همکاری و تعامل با وزارت دفاع است، گفت:  همچنین مقرر شد تا جلسات مشترک کمیسیون و این وزارتخانه ادامه پیدا کند. ما در فرصت مقتضی اعضای کمیسیون امنیت ملی در وزارت دفاع حضور می‌یابند تا از دستاوردهای این وزارتخانه بازدید کنند.

وی تاکید کرد: همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات پیشرفت کشور عنوان کردند و گفتند که کشور در صورتی می‌تواند در مسیر توسعه حرکت کند که توان دفاعی را به عنوان یک زمینه و پشتوانه داشته باشد و قطعا مجلس یازدهم به طور جدی تقویت توان دفاعی را به صورت یک راهبرد دنبال خواهد کرد.

نظر شما