شناسهٔ خبر: 162937 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداری

دوچرخه مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک، از ابلاغ دستورالعمل ساختمان دوستدار دوچرخه و ارائه پارکینگ رایگان به شهروندان دوچرخه‌سوار در ساختمان‌های شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش«نماینده» یعقوب آزاده‌دل درباره ارائه پارکینگ رایگان و امن دوچرخه در ساختمان‌های شهرداری اظهارداشت:دستورالعمل ساختمان دوستدار دوچرخه جهت اجرا به تمامی شهرداری‌های مناطق و معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری ابلاغ شده است.

وی با بیان این که ارائه پارکینگ امن و رایگان دوچرخه به دوچرخه‌سواران یکی از کارهای ضروری در راستای اجرایی کردن برنامه‌های سند توسعه دوچرخه‌سواری در شهر تهران محسوب می‌شود، افزود: تشویق کارکنان شهرداری به استفاده از دوچرخه در ترددهای کاری خود، از اهداف دیگری است که در این دستورالعمل دنبال می‌کنیم.

 مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک افزود: بر اساس این دستورالعمل، در کلیه ساختمان‌های شهرداری تهران، پارکینگ رایگان در بهترین، امن‌ترین و در دسترس‌ترین نقطه پارکینگ به دوچرخه‌سواران اختصاص می‌یابد.

به گفته آزاده‌دل، در این بخشنامه، ارائه تسهیلاتی برای کارکنان دوچرخه‌سوار در نظر گرفته شده است تا آنان بتوانند برای رفت و آمد از این مد حمل ونقلی پاک و آسان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: سازمان‌های حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز ملزم به بارگزاری اطلاعات مکانی ساختمان‌های دوستدار دوچرخه در اپلیکیشن دوچرخه برای همه شهروندان هستند.

نظر شما