شناسهٔ خبر: 162932 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: نمایندگان مشکلات مردم را با رعایت اخلاق به دولتمردان منتقل کنند

محمدصالح جوکار// رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی در عین عمل به وظایف ذاتی خود باید در تعامل با سایر قوا به دنبال راهکارهای عملی برای حل مشکلات باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار با اشاره به دیدار نمایندگان به صورت ویدئوکنفرانسی با مقام معظم رهبری و اولویت‌هایی که رهبر انقلاب برای مجلس یازدهم برشمردند، بیان کرد: بیانات روز یکشنبه مقام معظم رهبری نکات کلیدی و راهبردی بود که به نمایندگان ارائه شد. رهبری تاکید داشتند که در یکسال باقی‌مانده از عمر دولت، مجلس شورای اسلامی باید با دو قوای دیگر تعامل سازنده‌ای برقرار کنند. ایشان تاکید کردند که مجلس شورای اسلامی باید از ابزارهای نظارتی خود به درستی استفاده کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی باید وظایف ذاتی خود را دنبال کند و در عین حال با سایر قوا یعنی قوه قضاییه و قوه مجریه در تعامل باشد. از اولویت‌هایی که رهبری برای مجلس شورای اسلامی برشمردند مساله‌ی اقتصاد از همه بیشتر حائز اهمیت است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بحث فضای مجازی و ابعاد مختلف آن در جهت مسائل فرهنگی و هم مسائل اقتصادی که شرکت‌های نوپا را در بر می‌گیرد مطرح کردند. ایشان بر روی توجه به بازار سرمایه‌ و نظارت بر آن تاکید داشتند.

جوکار در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در تعامل با دولت و نشست‌هایی که با وزرا و دستگاه‌های اجرایی دارد به دنبال راهکارهای سازنده برای حل مشکلات اقتصادی باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه با اشاره به بیانات رهبری درباره توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان بیان کرد: آنچه که مهم است حل مشکلات مردم است. امروز مردم در تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند و در سطوح مختلف نظیر معیشت و اشتغال و مسکن تحت فشار هستند. طبعا این نگرانی به نماینده‌ها منتقل شده و نمایندگان دغدغه مردم را دارند اما نمایندگان باید این نگرانی‌ها و مشکلات را با رعایت اخلاق و در چارچوب قانون به دولتمردان و سایر بخش‌ها منتقل کنند و با همفکری به دنبال راه حلی برای حل مشکلات باشند. دغدغه اصلی باید رفع مشکلات مردم باشد و باید در جست و جو بهترین راه برای حل مشکلات مردم باشیم.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

ایشان تصریح کردند:‌ حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود. از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

نظر شما