شناسهٔ خبر: 162931 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قرارداد مشترک ایران و سوریه برای مقابله با نظام سلطه است

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد مشترک نیروهای مسلح ایران و سوریه، اقدامی در راستای مقابله با نظام سلطه است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی درباره سفر اخیر سرلشکر باقری به سوریه و امضا توافقنامه نظامی میان دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با هم پیمانان خود به ویژه با کشورهایی که دارای منافع مشترک است، ارتباطات خوبی دارد.

وی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم تا با انعقاد قرارداهای مشترک با کشورهای دوست و بهره گیری از این ظرفیت، زمینه همکاری های بیشتر با این کشورها را فراهم کنیم.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بدون شک سفر سرلشکر باقری به سوریه و قرارداد مشترکی که بین نیروهای مسلح ایران و سوریه در راستای اهداف مشترک منعقد شد، اقدامی در راستای مقابله با نظام سلطه است.

عزیزی تصریح کرد: این اقدام قطعا در جهت تحقق بخشیدن به منویات نظام اسلامی و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و حمایت از مظلومان جهان به ویژه مردم سوریه است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که روز به روز عمق ارتباطات استراتژیک خود را بیشتر کنیم، تاکید کرد: ما باید با بهره گیری از ظرفیت های مشترک کشورمان با سایر کشورها به ویژه در حوزه های دفاعی و اقتصادی، زمینه ارتباطات بیشتر با کشورهای دوست و همسایه را فراهم کنیم.

نظر شما