شناسهٔ خبر: 162922 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نشست فراکسیون اکثریت مجلس برای انتخابات شورای مرکزی فردا برگزار می‌شود

ولی اسماعیلی عضو هیات اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی سازوکار فراکسیون اکثریت مجلس و کاندیداهای احتمالی ریاست فراکسیون را تشریح کرد.

ولی اسماعیلی عضو هیات اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده با اشاره به برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی،اظهار داشت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی فردا(روز سه شنبه) در صحن علنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه که اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون اکثریت با بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان می‌باشد موضوع انتخابات شورای مرکزی فراکسیون به مدت یکسال بررسی و نهایتا رای گیری خواهد شد.

عضو هیئت اجرایی فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی افزود: برای انتخاب اعضا شورای مرکزی دو سناریو مطرح بود، اولی اینکه از طریق مجامع نمایندگان استانها در ازای هر پنج نماینده یک نفر به انتخاب خود مجامع استانی بعنوان شورای مرکزی انتخاب شوند ، سناریو دوم هم این بود که هر نماینده که قصد عضویت در شورای مرکزی را دارد در جلسه مجمع عمومی کاندیدا شده و انتخابات برگزار شود.

اسماعیلی ادامه داد: نهایتا با استمزاجی که از اعضا نمایندگان محترم از طریق پیامک تلفنی انجام گرفت، نظر بیشتر اعضا تاکید بر سناریو دوم یعنی کاندیدا شدن افراد در مجمع عمومی و برگزاری انتخابات بود که بر همین اساس سه شنبه همین هفته در صحن علنی جلسه مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

وی گفت: هر دو سناریو انتخاب اعضای شورای مرکزی فراکسیون نقاط قوت و ضعف هایی دارند که احتمالا در جلسه سه شنبه در این خصوص نظرات نمایندگان محترم را هم جویا خواهیم شد.

نماینده مردم گرمی خاطرنشان کرد: تعداد اعضا شورای مرکزی در سناریو اول قریب به ۵۴ نفر میشدند و در سناریو دوم به احتمال ۳۷ نفر بعنوان شورای مرکزی انتخاب خواهند شد.

اسماعیلی ادامه داد: بعد از انتخاب شورای مرکزی اعضا این شورا، هفت نفر را با انتخابات بعنوان هیات رئیسه فراکسیون ( رئیس، نائب رئیس، دبیران،  کارپرداز، سخنگو ) انتخاب خواهند کرد.

وی تاکید کرد : این فراکسیون بعنوان بزرگترین فراکسیون سیاسی کشور نقش اساسی در موضوعات سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی و انتخاباتی آینده کشور ایفا خواهد کرد و همچنین  در هم افزایی توان مجلس یازدهم  برای کمک به اجراء و عملی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری خواهد داشت.

اسماعیلی در مورد اینکه رئیس فراکسیون چه کسی خواهد بود گفت: بستگی به ترکیب اعضا شورای مرکزی دارد ضمن اینکه کاندیداهای ریاست فراکسیون هم معلوم نیستند.

نظر شما