شناسهٔ خبر: 162921 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جوکار: وزارت امور خارجه بلوکه شدن دارایی‌های ایران در کره را پیگیری کند

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شورای مجلس گفت:‌ بلوکه کردن دارایی‌های ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست و دستگاه دیپلماسی ما باید با یک دیپلماسی انقلابی این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش «نماینده»،محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی به دستور آمریکا گفت: این که کشور کره جنوبی اقدام به این کار کرده و هزینه بلوکه کردن دارایی‌های ایران را از این دارایی‌ها برمی‌دارد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: وزارت امور خارجه باید از طریق دیپلماسی انقلابی و فعال موضوع دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را به جد مورد پیگیری قرار دهد تا نتیجه لازم حاصل شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: دارایی‌های ما در تعدادی از کشورها به دستور آمریکا بلوکه شده و با توجه به نیاز ارزی بازار ما لازم است تا اهتمام و پیگیری‌های لازم برای آزادسازی این دارایی‌ها انجام شود.

جوکار خاطرنشان کرد: ما در مجلس از طریق دیپلماسی پارلمانی تمام تلاش خود را برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به کار خواهیم گرفت تا از این طریق بتوانیم از منافع ملت ایران دفاع کنیم.

وی در پایان گفت: ما به هیچ وجه در دفاع از منافع ملت کوتاهی نخواهیم کرد و به صیانت از منافع مردم می‌پردازیم.

نظر شما