شناسهٔ خبر: 162909 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لایحه جامع قانون انتخابات در سال اول مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود

میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: لایحه جامع قانون انتخابات از جمله لوایحی است که باید برای جلوگیری از اطاله بررسی در سال اول مجلس تعیین تکلیف شود.

به گزارش «نماینده» سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص اهمیت توجه به لایحه جامع قانون انتخابات و بررسی آن در اسرع وقت، اظهار داشت: بعضی از لوایح باید در همان سال اول مجلس مطرح شوند تا به نتیجه برسند از جمله این لوایح می‌توان به لایحه جامع قانون انتخابات اشاره کرد. تعیین تکلیف این لایحه در سال اول مجلس این خاصیت را دارد که سریعتر تعیین تکلیف شده و دچار اطاله نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید همت کنیم تا در همین سال اول مجلس یازدهم بررسی لایحه جامع قانون انتخابات را انجام دهیم و همه ایرادهای امر انتخابات‌ها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه همه مراحل انتخابات باید شفاف باشد، افزود: از سوی دیگر باید انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم زیرا بسیاری از عیب‌ها در انتخابات دستی است.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: براساس قانون در برگزاری انتخابات‌ها دولت و شورای نگهبان هم زمان برگزاری و نظارت بر انتخابات را برعهده دارند و هر کدام از این دستگاه‌ها می‌توانند نرم‌افزارهای خاص خود را داشته باشند و نظارت کامل و اجرا به لحاظ نرم‌افزاری انجام شده و امنیت انتخابات نیز تامین شود.

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: اصل بر این است که همه دستگاه‌ها در انتخابات عملکرد صحیح و سالمی دارند و افرادی هم که پای صندوق هستند به اینگونه عمل می‌کنند اما بطور کلی برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی نتایج بهتری نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت دستی دارد و افراد نمی‌توانند دخالتی در انتخاب داشته باشند.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: در برگزاری الکترونیکی انتخابات‌های مختلف، امنیت انتخابات نیز تامین می‌شود.

نظر شما