شناسهٔ خبر: 162896 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت جلوی ظهور سلطان‌های سکه و ارز را با حذف مدیران بی کفایت بگیرد

سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس گفت: دولت به مدیران فرسوده و بی‌کفایت با تفکر لیبرالی میدان ندهد تا سلطان‌های سکه و ارز و خودرو و... از دل این مدیریت فاسد ظهور نکند.

به گزارش «نماینده» محمد سبزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹) گفت: هدف رونق اقتصادی کشور این است که عدالت اجتماعی در جامعه‌ای تامین شود، فقر ریشه‌کن شده و فاصله طبقاتی از بین برود.

نماینده مردم ساوه در مجلس اظهار داشت:  علیرغم پیشرفت‌های فراوان در ۴۰ سال اول انقلاب متاسفانه نمره مطلوبی در باب عدالت در دهه پیشرفت و عدالت به دست نیاورده‌ایم.  

وی افزود: نقش معلم ایجاد تحول و ساختن آینده جامعه، رشد و توسعه کشور، الگوسازی برای نسل جوان و پرورش شخصیت‌های متخصص و متعهد نقش بی‌بدیلی است و تکریم و قدرشناسی از معلم بر آحاد مردم و مسئولان فرض است اما سؤال این است آیا تکریم معلم است که بعد از عمری خدمت خالصانه به جامعه اکنون در دوران بازنشستگی با اندک حقوق شرمنده همسر و فرزندان خود باشد؟ هر چند حال و روز سایر بازنشستگان به ویژه برخی از بازنشستگان تامین اجتماعی بهتر از ایشان نیست

سبزی با بیان اینکه ‌چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام نمی‌شود، ‌ خاطرنشان کرد: جامعه کارگری طبقه با اخلاص، صادق و زحمتکش است که از بزرگترین سرمایه‌های کشور است. نقش کارگران در تولید با کیفیت با وجود تحریم‌ها و نقش آفرینی مؤثر آنان در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. حال چرا باید کارگر امنیت شغلی نداشته باشد.

نماینده مردم ساوه در مجلس اظهار داشت: قراردادهای سفید امضا که آرامش را از کارگران گرفته مشکل نابرابری حقوق و مزایا و عدم تناسب افزایش حقوق با تورم گرانی افسار گسیخته موجود باعث نگرانی و رنجش قشر کارگری شده است.

وی افزود: این بی‌عدالتی‌ها ناشی از بی‌تدبیری است. کار به جایی رسیده که به جای وام مسکن وام اجاره مسکن بدهند.  

سبزی خاطرنشان کرد: مسئولین به جای کدخدا به خدا تکیه کنید. امدادهای الهی را باور کنید، در طی ۷ سال متمادی همه امیدها را به مذاکره با غرب گره زدید و اکنون که به در بسته خورده‌اید به جای فرافکنی و نامه نگاری حامیان‌تان به مقام معظم رهبری از گذشته درس عبرت بگیرید و سخن مذاکره با مستکبران را دفن کنید.

نماینده مردم ساوه در مجلس اظهار داشت: به جای شعار ولایتمداری در عمل تابع رهبر معظم باشید، بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار قرار دهید که این طلیعه فجر دیگری در پیش روی نهضت اسلامی ایران و تحقق آرمان‌های امام و شهیدان است.

وی افزود: حال که برای برقراری عدالت دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی امید تازه‌ای در جامعه اسلامی آفریده وظیفه ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت بی‌بدیل از آیت‌الله رئیسی و همکارانش است. ما معتقدیم مبارزه با اژدهای هفت سر اقتصاد عزم همگانی را می‌طلبد.

سبزی خاطرنشان کرد:همانگونه که دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی مبارزه با فساد را از درون خود شروع کرده‌اند دولت نیز در یک سال باقیمانده از عمر سیاسی خود قدم مؤثری بردارد.

نماینده مردم ساوه در مجلس اظهار داشت: دولت وظیفه دارد دست رانت خواران، ویژه‌خواران و غارتگران بیت‌المال را از سر این ملت مظلوم و ستمدیده کوتاه کند، به مدیران فرسوده و بی‌کفایت با تفکر لیبرالی میدان ندهد تا سلطان‌های سکه و ارز، شکر و آهن، منسوجات، خودرو و موبایل و دیگر کالاهای استراتژیک از بین این مدیریت فاسد ظهور نکند.  

وی افزود: دولت مسئولیت‌های اجرایی را به عناصر پاکدست و امتحان داده به ویژه جوانان مومن انقلابی با تفکر سردار سلیمانی بسپارد که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.  

سبزی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما