شناسهٔ خبر: 162890 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مالیات بر خانه‌های خالی تاثیر آنی بر بازارتابستانه مسکن دارد

طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی و خوداظهاری مردم درباره تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان تاثیر آنی در بازار تابستانه مسکن دارد.

به گزارش«نماینده» مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 تیر) و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: ‌یکی از مطالبات مردم در مجلس یازدهم بحث مسکن است. این در حالی است که از ابتدای تشکیل این مجلس گفت‌وگوهای زیاد کارشناسی توسط نمایندگان با متخصصان مسکن انجام شده و به صورت شبانه روزی درباره این طرح کار انجام شده است.

وی گفت: ‌مردم در چند ماه اخیر از بابت گرانی خانه و اجاره بها خسران زیادی دیده‌اند این در حالی است که مجلس یازدهم با شعارهای معیشتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری روی کار آمده و مردم از این مجلس کار جدی می‌خواهند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید به صورت فوریت دار در حوزه مسکن کار جدی انجام  دهیم.

طغیانی گفت:‌ خوداظهاری مردم جهت تکمیل سامانه املاک و اسکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید با ارائه کد ملی و کد پستی‌ و مهلت قانونی که به آنها برای تکمیل این سامانه داده می‌شود به عملیاتی کردن اجرای این سامانه کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 2 و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که نشانه از کمبود مسکن مشاهده نمی‌کنیم. اما باید با عملیاتی کردن سامانه املاک و اسکان و مالیات بر خانه‌های خالی در موضوع مسکن کاری فوری و در کوتاه مدت انجام دهیم و سپس به فکر کار بلندمدت باشیم.

نظر شما