شناسهٔ خبر: 162887 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیش از نیاز کشور واحد مسکونی آماده سکونت داریم

حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بیش از نیاز کشور هم اکنون واحد مسکونی آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن عرضه کمتر از تقاضاست، این در حالی است که واحدهای خالی چند میلیونی در کشور وجود دارد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام محمد حسین حسین‌زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 تیرماه) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بیش از نیاز کشور هم اکنون واحد مسکونی آماده سکونت داریم و مشکل بازار مسکن عرضه کمتر از تقاضاست.

وی افزود: اطلاعاتی که در رسانه‌ها گفته می‌شود مبنی بر این که واحدهای خالی از سکونت چند ده میلیونی وجود دارد آمار صحیحی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در مجلس نهم، دولت را موظف کردیم که سامانه ملی املاک و اسکان راه اندازی کند و قرار بود واحدهای قابل سکونت توسط حاکمیت در این سامانه ثبت شده و شرایط اسکان خانوارها را در این خانه‌ها بدانیم.

حسین‌زاده بحرینی گفت: ‌دولت متأسفانه همراهی لازم را برای اجرای این قانون نداشت اما هم اکنون وزارت راه و شهرسازی آماده اجرای این قانون و راه اندازی این سامانه است اما مشکل اصلی بارگذاری اطلاعات مربوط به املاک و اسکان خانوارهاست.

وی گفت: اگر این طرح دو فوریتی در مجلس تصویب شود و بلافاصله مراحل آن در کمیسیون و صحن طی شود و در نهایت هم به دولت ابلاغ شود سرعت قابل توجهی در اجرای این قانون رخ خواهد داد.

نظر شما