شناسهٔ خبر: 162881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایراد مجالس قبلی در طرح کلیات موافتنامه‌های بین‌المللی رفع شود

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بسیاری از اوقات، نمایندگان از مفاد موافقت نامه‌های بین‌المللی خبر ندارند که باید در این مجلس این رویه اصلاح شود گفت: مجلس باید جزییات موافقتنامه‌ها را هم بررسی کند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۲ تیر) در اخطار قانون اساسی، اظهار داشت: اخطارم مربوط به نحوه بررسی موافقت نامه های بین المللی در مجلس است چرا که صرفا ماده  واحده آن قرائت می‌شود و ما در جریان جزییات آن قرار نمی‌گیریم.

وی بیان کرد: لایحه موافقت نامه بین دولت ایران و هند به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف ۳۱ ماده و یک پروتکل الحاقی دارد و ما باید در جریان جزییات آن قرار بگیریم.

نماینده مردم محلات در مجلس تاکید کرد: بسیاری از اوقات، نمایندگان از مفاد موافقت نامه‌های بین‌المللی خبر ندارند که باید در این مجلس این رویه اصلاح شود چرا که این رویه خسارت زا است.

سلیمی تاکید کرد: این رویه غلط از مجالس قبل هم وجود داشته که باید جلوی آن گرفته شود و باید بیشتر روی مفاد موافقت نامه ها وقت گذاشته شود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار سلیمی گفت: کلیات و جزییات لایحه مذکور به تصویب رسیده و در این جلسه ایرادات شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: موافقت نامه‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌ها از یک بحث جمعی به دست می‌آیند و باید به صورت کلی بگوییم که آیا آن را می‌پذیریم یا خیر چرا که کشور طرف مقابل هم برای خودش حقوقی قائل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون‌های تخصصی به صورت جزیی به مفاد موافقت نامه‌های بین‌المللی ورود می‌کنند و طبیعتا در صحن علنی مجلس کلیات موضوع بررسی می‌شود.

نظر شما