شناسهٔ خبر: 162846 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نباید فضای مجازی به حال خود رها شود

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه فضای مجازی ایران هم‌اکنون در اختیار استکبار جهانی است گفت: نباید این بستر رها شود زیرا می‌تواند آسیب‌های زیادی را از این ناحیه به کشورمان وارد کند.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام احمد فلاحی نماینده مردم همدان شورای اسلامی ، اظهار داشت: فضای مجازی هم‌اکنون در اختیار استکبار جهانی است و ما باید برای کنترل آن اقدام اساسی کنیم.

وی افزود:‌ مدیریت فضای مجازی در اختیار دولت است و دشمنان تلاش می‌کنند به جمهوری اسلامی ضرباتی را وارد کرده و جوانان را منحرف کند.

فلاحی گفت: مشکلات اقتصادی و بحران‌های اجتماعی و آشوب‌های خیابانی و تنش‌های سیاسی در طول های سال‌های اخیر در بستر فضای مجازی شکل گرفته و این فضا عملاً ابزاری در اختیار دولت در طول هفت سال گذشته و در انتخابات‌های متعدد بوده است.

وی افزود: تا زمانی که ما نگاه امنیتی به فضای مجازی و به مانند دیگر کشورها نداشته باشیم و این فضا را از دولت نگرفته و به دست نیروهای نظامی نسپاریم معضلات مرتبط با فضای مجازی که می‌تواند مشکلات زیادی برای کشورمان داشته باشد حل شدنی نخواهد بود.

نماینده مردم همدان تصریح کرد:‌ ما باید طبق روندی که در همه کشورها در موضوع فضای مجازی دنبال می‌شود را پیگیری کنیم. چرا که فضای مجازی در آن کشورها در اختیار نیروهای نظامی است.

وی افزود: باید مجلس تلاش کند فضای مجازی را از دستان دولت خارج کرده و مانند بقیه کشورها آن را به دست نیروهای نظامی بسپارد چرا که این موضوع مسئله امنیتی حیثیتی است و می‌تواند از ابعاد اجتماعی به موضوعات امنیتی تبدیل شود.

نظر شما