شناسهٔ خبر: 162843 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید 3.5 میلیون خانه خالی را از حیطه کاسب‌کاری دلالان خارج کنیم

حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس با اشاره به وجود 3.5 میلیون خانه خالی در کشورمان گفت: اگر بتوانیم مالیات مناسبی را از خانه‌های خالی در نظر بگیریم قطعاً از حیطه کاسب‌کاری دلالان خارج می‌شود.

به گزارش «نماینده»،حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت مسکن و دغدغه بزرگ جوانان برای ازدواج اظهار داشت: ما در زمینه تأمینم مسکن برای اقشار مختلف جامعه در کشورمان کمبود قانون نداریم اما متأسفانه شاهد عدم اجرای این قوانین هستیم و نظارتی هم وجود ندارد.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج را مصوب کرده اما در طول این 14 سالی که این قانون تصویب شد درصد بسیار کمی از آن اجرایی شده است.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که در کشورمان مسکن ابزار کاسب‌کاری و سفته‌بازی‌ها است وضعیت قیمت‌ها همین آش و است و کاسه.

حجت‌الاسلامی جلالی گفت: طبق آمار دولتمردان و کارشناسان مختلف حدود 3.5 میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد و تا زمانی که این خانه‌ها، زمین، دلار، خودرو و سکه ابزار سرمایه‌گذاری باشد شاهد التهابات قیمت و بالا رفتن آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: متأسفانه تا زمانی که در کشورمان برای سواری گرفتن از خودرو و خانه برای سکونت خریداری نمی‌شود قیمت‌های آن کاهش پیدا نخواهد کرد.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌متأسفانه وزیر سابق راه و شهرسازی و اولین دولت آقای روحانی به دلیل انتقاد به مسکن مهر اجازه ندادند کاری در این زمینه صورت بگیرد و همین موضوع باعث التهاب بازار مسکن و کمبود عرضه  آن شده است.

حجت‌الاسلام جلالی افزود: با شرایط مسکن و همچنین گرانی اقلام و اجناس نمی‌توان به جوانان اعلام کرد که ازدواج کنید چرا که او بلافاصله پاسخ می‌دهد نه مسکن دارم و نه شغل و درآمدی ضمن اینکه آینده هم برای من مبهم است. این در حالی است که حکومت اسلامی وظیفه دارد شرایط را برای ازدواج  و اشتغال و مسکن جوانان فراهم کند.

وی گفت:‌ متأسفانه وقتی قانون اجرا نمی‌شود و به دولتمردان معترض می‌شویم بلافاصله اعلام می‌کنند که پولی نیست و باید منابع اعتباری و ردیف آن را مجلس تعیین کند.

نماینده رفسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم باید در کنار قانون‌گذاری نظارت بسیار جدی داشته باشد و حتی من معتقدم که نیمی از اقدامات مجلس باید در زمینه نظارت باشد و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که 2 روز از روزهای کاری مجلس به موضوع قانون‌گذاری و 2 روز دیگر به موضوع نظارت اختصاص پیدا کند.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه سفته‌بازی در حوزه مسکن، خودرو، زمین توانسته مشکلات کشور را بیشتر و اوضاع را نابه‌سامان کند، گفت: اگر بتوانیم مالیات را بر این موضوعات جدید اتخاذ کنیم قطعاً کشور از بحران دلال‌بازی، سفته‌بازی و ... رهایی یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما