شناسهٔ خبر: 162826 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر ۲۵ نماینده به وزیر اقتصاد در مورد افزایش صوری سرمایه شرکت‌ها در بورس

صحن تعداد ۲۵ نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار نظارت بر بورس و برخورد با افزایش صوری سرمایه توسط بعضی شرکت‌ها شدند.

به گزارش «نماینده» تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹) توسط روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.  

عبدالله ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغ‌ملک به وزیر جهاد کشاورزی، لزوم رسیدگی به وضعیت و مشکلات کشاورزان را متذکر شد.  

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک به وزیر آموزش و پرورش، لزوم نظارت بر صندوق فرهنگیان را متذکر شد.  

احمد راستین نماینده مردم شهر کرد در تذکری به وزیر ارتباطات خواستار لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ حریم اخلاق و معنویت در فضای مجازی شد.  

قدرت‌الله حمزه نماینده مردم اردل و فارسان در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار خرید محصولات کشاورزی در زمان مناسب شد.  

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار نظارت بر بازار مسکن شد.  

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز به اتفاق ۴۳ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر آموزش و پرروش خواستار تعیین تکلیف استخدام معلمین حق‌التدریسی مشمول تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون مصوب سال ۹۷، در سال جاری شدند.  

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز به اتفاق ۲۴ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار نظارت بر بورس و برخورد با افزایش صوری سرمایه توسط بعضی شرکت‌ها شدند.  

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در تذکری به زیر راه و شهرسازی خواستار درنظر گرفتن نرخ مالیاتی مناسب و بازدارنده برای مسکن‌های خالی و کنترل بازار مسکن شد.  

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به تورم و گرانی در بازار مسکن شد.  

رضا آریان پور نماینده مردم کلاله در تذکری به رئیس‌جمهور و وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین شد.  

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در تذکری به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه خواستار قاطعیت و برخورد جدی با گستاخی دولت‌های اروپایی در خصوص خروج از برجام و پرهیز از مسامحه در سیاست خارجی شد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به وزرای اطلاعات و اقتصاد درباره طولانی بودن فرایند صدور مجوز ترخیص کالا از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی و ناهماهنگی شدید بین این دو دستگاه در صدور مجوز ترخیص کالا تذکر داد.  

علی علیزاده نماینده مردم مراغه به وزیر بهداشت لزوم جلوگیری از اجتماعات تحت عناوین آزمون‌های کشوری در شرایط وضعیت قرمز کرونا را متذکر شد.  

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در حمایت از حقوق شهروندان ایرانی خارج از کشور و تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران شد.  

حسین حق‌وردی نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه مطلوب به بیمه کارگران ساختمانی و جلوگیری از تضییع حقوق آنها شد.  

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در معرفی وزیر صمت با توجه به بازار آشفته خودرو، لوازم خانگی و سایر کالاها شد.  

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار استفاده عملی و اجرایی از نظر کارشناسان اقتصادی جهت تثبیت قیمت ارز شد.  

احمد راستینی نماینده مردم شهرکرد در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار تهیه مسکن موقت رایگان برای زوجین جوان براساس معرفی کمیته سامانه ازدواج در استان شد.  

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در تذکری به وزیر نیرو خواستار رسیدگی به وضعیت بی‌آبی در جنوب استان سیستان و بلوچستان شد.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران به رئیس‌جمهور لزوم تغییر رئیس سازمان استاندارد را متذکر شد.

احمد راستین نماینده مردم شهر کرد به وزیر اقتصاد لزوم انجام مسئولیت در قبال قانون تسهیل ازدواج جوانان را متذکر شد.  

سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به رئیس‌جمهور لزوم تجدیدنظر در خصوص حاکمیت دلار بر تجارت کشور و تأثیر منفی افزایش قیمت دلار و عدم کنترل تأثیر آن بر قیمت‌ها را متذکر شد.  

حسین رئیسی نماینده مردم میناب در تذکری به وزیر کشور خواستار قرنطینه استان هرمزگان و کنترل تردد و تعطیلی بازارهای سرپوشیده و جلوگیری از تجمعات با توجه به شیوع ویروس کرونا شد.  

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک به وزیر اقتصاد لروزم برنامه‌ریزی و کنترل بازار آشفته قیمت ارز را متذکر شد.  

نظر شما