شناسهٔ خبر: 162823 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تامین آب ۱۷ استان با استفاده از آب دریا

اردکانیان رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در پهنه‌ای وسیع با استفاده از نصب آب‌شیرین‌کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.

به گزارش «نماینده» رضا اردکانیان، وزیر نیرو ضمن اشاره به برنامه جدی وزرات نیرو به منظور تامین آب از منابع آب شور دریا، گفت: کار مطالعاتی تامین آب ۱۷ استان کشور، در فاصله ۱۰۰ کیلومتر با استفاده از نصب آب ‌شیرین‌ کن و بهره از منابع آب شور دریا، در حال انجام است.

وزیر نیرو، در بیان تکنولوژی ساخت آب شیرین کن، اظهار داشت: تکنولوژی ساخت این ابزار روز به روز در حال پیشرفت است و هزینه تمام شده شیرین کردن آب به واسطه ارتقاء تکنولوژی کاهش می‌یابد.

*تامین انرژی آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه‌های حرارتی

وی در توضیح استفاده از گرمای خروجی نیروگاه‌های حرارتی در کشور به منظور راه‌اندازی واحدهای آب‌شیرین کن، افزود: تامین انرژی واحد آب شیرین کن با استفاده از خروجی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی، علاوه بر افزایش راندمان نیروگاه‌های حرارتی منجر به تامین آب شرب بخش عمده‌ای از استان‌های ساحلی خواهد شد.

اردکانیان، در پایان، با اشاره به تاسیس فاز دوم پروژه بزرگ آب‌شیرین کن بندرعباس، تصریح کرد: این پروژه در هفته‌های آتی و در قالب پویش الف-ب-ایران افتتاح خواهد شد و منجر به تامین آب بیش از ظرفیت مورد نیاز بندرعباس و شهرهای اطراف می‌شود.

نظر شما