شناسهٔ خبر: 162822 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

یک فوریت طرح اصلاح قانون استخدامی معلمان حق‌التدریس تصویب شد

معلمان حق التدریسی نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۱۴ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر با دو فوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

در ادامه جلسه یک فوریت این طرح هم به رأی مجلس گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۶۳ رأی مخالف، ۴۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از ۲۴۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

علی علیزاده به عنوان یکی از متقاضیان بررسی این طرح، گفت: این طرح به امضای ۱۳۰ نماینده مجلس رسیده است.

وی بیان کرد: طبق قانون جذب نیروهای حق‌التدریسی و نهضت سوادآموزی، روند استخدام برای نیروهای شاغل در آموزش و پرورش شامل خرید خدمتی‌ها، معلمان پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و معلمان آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تعیین شده است و باید آموزش و پرورش امسال نسبت به جذب این افراد اقدام کند.

نماینده مردم مراغه در مجلس تصریح کرد: طبق این قانون باید آزمون استخدامی برگزار شود و آن‌ها باید در یک دوره آموزشی شرکت کرده و سپس آزمون استخدامی دهند که اجحاف در حق آنان است و بر این اساس، باید این قانون اصلاح شود.

نظر شما