شناسهٔ خبر: 162812 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ورود مجلس به نحوه هزینه‌کرد بودجه کشور

قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجلس نحوه هزینه‌کرد بودجه‌ سالانه کشور را مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌دهد و اصلاح ساختار بودجه را پیگیری می‌کند.

به گزارش «نماینده»،جعفر قادری، با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه، گفت: بودجه فعلی ایرادات جدی دارد و بر این اساس، اصلاح ساختار بودجه یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سالانه کشور نیازمند تغییرات ساختاری است، افزود: مجلس موضوع اصلاح ساختار بودجه را به طور جدی و دقیق دنبال خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه بودجه کشور همچنان وابسته به درآمد حاصل از فروش نفت است، تاکید کرد: کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی و افزایش مشارکت بخش‌های غیردولتی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی موارد مهمی است که باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود.

قادری با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت بر نحوه هزینه‌کرد بودجه سالانه کشور، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کند تا مشخص شود که بودجه‌های کشور در بخش‌های مختلف چگونه هزینه شده است.

وی افزود: مجلس یازدهم باید بر منابع صندوق توسعه ملی نظارت دقیقی داشته باشد و راهکارهایی را در نظر گیرد تا اندوخته‌های صندوق توسعه ملی افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جهت‌گیری بودجه باید به سمت حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان باشد، گفت: جهت‌گیری تجارت در کشورهای پیشرفته به سمت تجارت جهانی است و در کشور ما باید تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما