شناسهٔ خبر: 162803 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیماری‌های دهان و دندان رتبه دوم بیماری‌ها

کمیسیون بهداشت نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه مجلس آمادگی دارد تا باتدوین قوانین، از گروه‌های جهادی حمایت کند، گفت: بیماری‌های دهان و دندان در رتبه دوم بیماری‌ها در کشور قرار دارند.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد پاکمهر در مراسم «واگذاری یونیت‌های دندانپزشکی به مناطق کم‌برخوردار» که امروز برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی از دو نعمت بزرگ برخوردار است که یکی از آنها، داشتن یک امام انقلابی است که توانسته مدبرانه و خستگی‌ناپذیر در تلاطم دنیا، کشور را رهبری کند. همچنین دومین نعمت، داشتن مردم انقلابی است چرا که این مردم با تمام تحریم‌ها و فشارها، پای آرمان‌ها ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: از کمیته امداد به دلیل خدمات شایسته و اثربخش تشکر می‌کنم چرا که علاوه بر اینکه در جهت کمک به اشتغال، خودکفایی و کسب و کار فعالیت می‌کند، در جهت کمک به معیشت افراد نیازمند و محرومیت‌زدایی نیز اقدام می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بیماری‌های دهان و دندان در رتبه دوم بیماری‌ها در کشور قرار دارد، گفت: مهم‌ترین نیاز مناطق کم‌برخوردار و اقشار کم‌برخوردار، استفاده از کمک‌های درمانی است چرا که بیماری‌های دهان و دندان به دلیل مشکلات تغذیه‌ای یا تغذیه غلط رخ داده است.

به گفته پاکمهر، امروز گروه‌های جهادی با حمایت کمیته امداد در عرصه درمان اقدامات خوبی انجام داده‌اند و مظلومیتی که در بیماری‌های دهان و دندان داریم، با ارسال ۹ یونیت دندانپزشکی و کمک‌های گروه‌های جهادی کمتر خواهد شد.

وی افزود: بیماری‌های دهان و دندان در کشور کمترین پوشش بیمه‌ای را دارند و بیمه‌های مکمل نیز خیلی کم به آن ورود پیدا می‌کنند به همین دلیل فعالیت گروه‌های جهادی در این حوزه بسیار مثمرثمر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: وارثین نظام و انقلاب، گروه‌های جهادی و مردمی هستند و ما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا قوانین را در جهت حمایت از فعالیت‌های این گروه در مجلس وضع کنیم.

نظر شما