شناسهٔ خبر: 162799 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توافق کمیسیون اقتصادی با بنیاد مستضعفان برای تدوین طرحی جهت حل مشکل مسکن محرومان

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق کمیسیون اقتصادی با بنیاد مستضغفان برای تدوین طرحی با هدف حل مشکل مسکن محرومان در کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، در تشریح نشست امروز این کمیسیون با فتاح رییس بنیاد مستضعفان، گفت: دستورکار نخست کمیسیون تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی -که حدود ۸۰ درصد آن اجرایی شده است- توسط بنیاد از طریق مکانیزم تهاتر و جایگزینی، بود که مقرر شد ظرف مدت ۲ هفته پیش نویس این متن در کارگروه مشترکی از کمیسیون اقتصادی و بیناد مستضعفان نهایی شود.

نماینده مردم کرمان  راور در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از طرح مذکور استفاده از ابزارهای مجلس برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی که حدود ۸۰ درصد آن اجرایی شده، است.

وی اظهار کرد: براساس توافقات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان مقرر شد، کمیسیون اقتصادی با همکاری دولت و کمیسیون عمران طرحی با هدف تامین مسکن محرومان را تدوین کند، متن این طرح ظرف ۲ هفته آتی نهایی می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تسریع در پذیرش شرکت‌های بنیاد مستضعفان در بورس را یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ شرکت از این نهاد در بورس حضور دارند، که مقرر شد طی یک ماه اقدامات لازم برای ورود ۲۰ شرکت جدید به بورس فراهم شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: توافق برای تاسیس بانک قرض الحسنه از منابع بنیاد یکی دیگر از دستورکارهای کمیسیون اقتصادی بود تا با تحقق این مهم عملیات قرض الحسنه ای که مردم به آن نیاز دارند، تامین شود.

نظر شما