شناسهٔ خبر: 162788 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارکنان شهرداری در اصلاح ساختار اخراج یا بیکار نمی‌شوند

حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فرایند اصلاح ساختار شهرداری‌ با توجه به ظرفیت شغلی فراوان شهرداری هیچ کدام از کارکنان شهرداری اخراج و بیکار نخواهند شد.

به گزارش «نماینده»،سید حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور جلسه امروز ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان‌ حادثه کلینیک سینا اطهر، گفت: لایحه  بازنگری  و  اصلاح ساختار  سازمانی  شهرداری  تهران و واحدهای تابعه، به نمایندگی از سوی کمیسیون برنامه و بودجه، باید توضیحاتی داده شود.

وی افزود: صاحب نظران حوزه سازمان و مدیریت بر این باورند که تشکیلات که بستر اداره بهینه هر دستگاه اجراییست، از حیث اثربخشی و کارآمدی و انطباق با شرایط زمانی حداقل میبایست هر چهار سال یکبار مورد آسیب شناسی و باز طراحی قرار گیرد.

رسولی گفت: همچنانکه باغداری ثمربخش بدون انجام هرس نوبهاری درختان امکان‌پذیر نیست، کارآمدی سازمان نیز بدون توسل به هرس متناوب سازمانی، انتظار بیهوده‌ایست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخلاف این قاعده علمی متاسفانه این مهم در شهرداری تهران طی دهه‌های اخیر بجز در جهت بزرگتر شدن ابعاد سازمان مغفول مانده است.

رسولی گفت: امروز بخشی از واحدهای سازمانی شهرداری در اثر گسترش غیر اصولی و موازی بودن وظایف به دو برابر تعداد مورد نیاز رسیده‌اند. یعنی در این سطح بطور متوسط برای انجام یک ماموریت شهرداری دو واحد سازمانی مشابه، پیکره سازمانی را از حیث تناسب علمی و منطقی حد و اندازه سازمان مختل و مسیر خدمت رسانی را پیچیده کرده‌است.  

وی ادامه داد: دی ماه سال گذشته لایحه شهرداری پس از تصویب کلیات، برای بررسی کارشناسی به این کمیسیون ارجاع شده است. متناسب با اهمیت و وجوب همراه‌سازی تمام ذی‌نفعان حقوقی شهرداری و شورا، صدها نفر ساعت وقت صرف شده است.

رسولی گفت: تائیدیه وزارت کشور برای اساسنامه نمونه سازمان‌ها اخذ شده‌است. سپس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه تقدیم هیات رئیسه شده تا در دستور علنی صحن قرار گیرد.

نظر شما