شناسهٔ خبر: 162782 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زنگ افتتاح  تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دی ماه نواخته می‌شود

سلمان ذاکر نماینده مردم  ارومیه در مجلس گفت: تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دارای ۳۵کیلومتر طول است که با توجه به وعده  مسئولان  امسال به بهره‌برداری می رسد و آب این رودخانه به بستر دریاچه می‌رسد.

به گزارش «نماینده» سید سلمان ذاکر درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دارای ۳۵ کیلومتر طول است و با بهره برداری از تونل فوق می‌توان مشکلات آب شرب وتامین منابع آبی کشاورزی  را مرتفع کرد و این در  حالی است که مازاد این انتقال آب نیز  به دریاچه  ارومیه سرازیر می‌شود.

 نماینده مردم ارومیه در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم مدیریت در احیایی دریاچه ارومیه نباید بیش از این به مردم ضرر بزند تصریح کرد: دولت استدلال می کند که علت خشکی دریاچه ارومیه  سد سازی است که این استدلال اشتباه است.

 وی ادامه داد: وضعیت دریاچه ارومیه بویژه در فصل تابستان  با تبخیر منابع آبی به شدت  نامناسب می شود بنابراین الزام آور است که طبق وعده مسئولان انتقال آب  از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه  بطور حتم امسال اجرایی شود.

ذاکر افزود: ظرفیت دریاچه ارومیه در حوزه گردشگری به حدی است که می توان  با برنامه ریزی در حوزه صنعت توریسم، سالانه بسیاری از  توریستهای داخلی و خارجی را به ارومیه بکشاند و این امر نه تنها برای افراد بسیاری فرصت‌های اشتغال ایجاد می کند بلکه می تواند برای کشور نیز ارزآوری  به همراه داشته باشد.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه نباید با توسعه کشاورزی در جریان تولید مغایرت داشته باشد زیرا اقتصاد کشاورز تنها با توسعه جریان تولید هدفمند می شود بنابراین دولت باید فکر اساسی برای  تامین منابع آبی در حوزه کشاورزی از نوع آبیاری قطره ای بکند.

 عضو کمیسیون  اجتماعی مجلس یادآور شد: تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه دارای ۳۶ کیلومتر طول است که با توجه به وعده مسئولان  امسال به بهره‌برداری می رسد و آب این رودخانه به بستر دریاچه می‌رسد.

نظر شما