شناسهٔ خبر: 162778 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد رفتارهای دوگانه اروپایی‌ها در قبال اجرای برجام هستیم

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعتقاد دارد شاهد رفتارهای دوگانه اروپایی ها در قبال اجرای برجام هستیم.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا در خصوص نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به  اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی، گفت: متاسفانه اروپایی ها صرفا درصدد تامین منافع برجامی خودشان هستند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: به عنوان مثال اروپایی ها پس از خروج یکجانبه ایالات متحده از توافقنامه، وعده راه اندازی کانال مالی مستقل را دادند اما اکنون شاهد ناکارآمدی این مهم هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی به تعهداتشان پایبند نیستند، ادامه داد: اروپایی‌ها نیز دنباله روی سیاست‌های کاخ سفید هستند و در این بین نیز اراده ای برای اقناع آمریکا جهت بازگشت به توافقنامه را  ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه شاهد رفتارهای دوگانه اروپایی ها در قبال اجرای برجام هستیم،   افزود: به عنوان مثال می توان به اقدام غیرمسئولانه و غیرقانونی سه دولت اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در ارائه پیش نویس قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش تعهدات برجامی از سوی کشورمان در مقابل بدعهدی ها به غربی ها نشان داد که دیگر نمی توانند رفتار دوگانه داشته باشند و باید سریع تر تکلیفشان را مشخص کنند.

به گزارش ««نماینده» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد که ایران در قبال هرگونه زیاده خواهی و رفتارهای غیرمسئولانه اقدامات لازم و متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

نظر شما