شناسهٔ خبر: 162777 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارائه خدمات در ادارات شهر تهران منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است

عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی اجباری است. باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، جلوگیری شود.

به گزارش «نماینده» عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهار داشت: کشور ما نیز مثل همه کشورهای دیگر دنیا از ابتدای شیوع کووید۱۹ شیوه‌های متعدد و متنوعی برای مقابله با آن در پیش گرفت که انصافاً در طراحی و اجرای این شیوه‌ها عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته‌ایم و همه بخش‌های کشور بویژه کادر درمانی تلاش ارزشمندی داشتند که از آنان با تواضع قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه زندگی مردم باید توام با سلامت، در چرخش باشد و تمام مراکز تولیدی به تولید ادامه دهند، اظهارداشت: لازمه این امر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی همگان است. پس از یک دوره تعطیلی عمومی فعالیت‌های غیرضروری و آغاز گشایش فعالیت‌ها و مشاغل تأکید شد که هر چه گشایش‌های مربوط به مشاغل بیشتر باشد، مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی نیز با حساسیت و دقت بالاتری پیگیری شود.

فرهادی با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم برخی ابتلا به این بیماری را ناپسند شمرده و آن را مخفی می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی بداند که به کرونا مبتلا شده است وظیفه شرعی و انسانی دارد که به دیگران اطلاع دهد و لازم است با فرهنگ‌سازی بر این معضل فرهنگی غلبه کنیم. این فرهنگ را باید جا بیندازیم که افراد مبتلا در اداره، اجتماعات و جاهای مختلف بیماری خود را بگویند و اگر کسی هم فهمیده باید این را اعلام کند تا اینکه بتوانیم از این مشکل عبور کنیم.

وی تصریح کرد: مردم باید تا زمان تولید دارو و یا واکسن برای مقابله با این بیماری، ملاک را بر این قرار دهند که همه ممکن است آلوده باشند و لذا باید در ارتباط‌گیری اجتماعی با افراد، نهایت دقت و احتیاط لازم را به عمل آورند.

فرهادی تأکید کرد: استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی اجباری است چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، جلوگیری شود. ادارات دولتی اگر می‌خواهند خدمت بدهند و اگر کسی می‌خواهد وارد اداره شود، آن هم جایی که جمعیت شلوغ و رفت و آمد است؛ بخصوص بانک ها یا شهرداری و اداراتی که تردد زیاد است باید از ماسک استفاده کند، اگر نکرد به او خدمت ندهند؛ یعنی باید ابلاغ شود خدمات منوط به مراعات پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: حساسیت مردم نباید کاهش پیدا کند، یک مدتی این ویروس مقداری آرام‌تر و یا فعالیت‌ آن کم شده بود و متاسفانه مردم فکر کردند دوره آن تمام شده و خبری نیست و این احساس خطر از بین رفت؛ احساس خطر باید دوباره برگردد و پروتکل‌ها همه باید رعایت شود. تا ان شاالله بتوانیم از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

نظر شما