شناسهٔ خبر: 162767 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رانت و فساد در واردات نهاده‌های دامی وجود دارد/ مجلس نظارت می‌کند

آزادی خواه عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: برای برخورد با رانت و فساد در واردات نهاده‌های دامی باید مجلس و نهادهای نظارتی وارد کار شوند و نظارت خود بر این فرآیند را تقویت کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، با تاکید بر اینکه تولید مرغ در کشور به هیچ وجه متوقف نمی‌شود و کمبودی در این زمینه نداریم، اظهار داشت: بنده اخیراً با تعداد زیادی از مرغداران کشور صحبت کردم و آنان تاکید کردند که نیاز کشور در این زمینه را تأمین می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در این زمینه نحوه عرضه نهاده‌های دامی است، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث شده است که واردات نهاده‌های دامی با چالش‌ روبه رو شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات وارداتی به صورت مستقیم دست تولیدکننده نمی‌رسد، تصریح کرد: زمانی که ارز دولتی به واردکنندگان داده شود، سودجویان پای کار می‌آیند و بازار را ملتهب می‌کنند.

آزادی‌خواه با اشاره به اینکه توزیع ارز دولتی باعث شده است که مدیریت عرضه نهاده‌های دامی به خوبی انجام نشود، بیان کرد: فرآیند واردات نهاده‌های دامی بسیار بهم ریخته است و در آن رانت و فساد دیده می‌شود که باید با این مسئله برخورد جدی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: برای برخورد با رانت و فساد در واردات نهاده‌های دامی باید مجلس و نهادهای نظارتی وارد کار شوند و نظارت خود بر فرآیند واردات را تقویت کنند.

نظر شما