شناسهٔ خبر: 162761 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گرانی مرغ و تخم مرغ پای خاوازی را به مجلس کشاند

خاوازی عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس از حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، اظهار داشت: قرار است در جلسه فرداسهشنبه (17 تیر) با حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی  و معاونانش  دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ بررسی شود.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون با حضور معاونین وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی و همچنین اتاق بازرگانی، بیان داشت: در این جلسه پیشنهاداتی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ مطرح شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در همین راستا ادامه داد: یکی از این پیشنهادات این بود که باید ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی کارشناسی‌تر مصرف شوند؛ چرا که میزان ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی رصد نشده و این امر کاهش فعلی در بازار را به همراه داشته است. پیشنهاد دیگر این بود  که کمیته مشترکی بین وزارت کشاورزی، «صمت» ، بانک مرکزی و همچنین کمیسیون کشاورزی تشکیل شود تا دلیل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ به صورت کارشناسی و دقیق بررسی شود و مرغ به قیمت واقعی خود بازگردد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد تصریح کرد: همچنین قرار است  در جلسه فردا با حضور آقای خاوازی وزیر جهاد کشاورزی درباره پیشنهادات مذکور و سایر پیشنهادات مطروحه برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ بحث و تبادل نظر شود تا در این باره به جمع بندی نهایی برسیم.

نظر شما