شناسهٔ خبر: 162752 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با قانون جدید است

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: مجلس به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها با قانون جدید است.

به گزارش «نماینده» محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را در پیش داریم، گفت: دولت باید با توجه به بحث کرونا و احتمال درگیر بودن کشور در زمان انتخابات با این ویروس تمهیدات لازم برای برگزاری این انتخابات را از همین الان بیندیشد.

وی با بیان اینکه مجلس اجازه نخواهد داد که برگزاری انتخابات به تعویق بیفتد، ادامه داد: طبق قانون باید انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

نماینده یزد در مجلس تصریح کرد: اگر لازم باشد دولت باید ضمن در نظر گرفتن تمهیدات لازم، صندوق های رای را اگر تا آن زمان ویروس کرونا از بین نرفته باشد، افزایش دهد.

جوکار با بیان اینکه سال آینده همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها نیز باید برگزار شود که نظارت آن با مجلس است، اظهار داشت: در مجلس یازدهم به دنبال اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری هستیم تا بتوانیم بر اساس قانون جدید این انتخابات را برگزار کنیم.

وی درباره تمهیدات مجلس برای برگزاری انتخابات شوراها گفت: پس از اصلاح قانون انتخابات تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات شوراها از سوی مجلس فراهم خواهد شد.

نظر شما