شناسهٔ خبر: 162746 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

روحانی برای حل مشکل مسکن اقدام کند

البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: رئیس جمهور باید سریعا اقدامی برای حل مشکل مسکن انجام دهد و اگر اقدام دولت در این زمینه کند باشد، مجلس طرحی برای ساماندهی وضع مسکن ارائه می‌کند.

به گزارش «نماینده»، سید البرز حسینی، با تأکید بر ضرورت حل مشکل مسکن، گفت: اگر مجلس به این نتیجه برسد که اقدام دولت برای حل مشکل مسکن کند است، حتماً وارد عمل می شود و طرحی برای ساماندهی وضعیت مسکن ارائه می کند.

وی با انتقاد از طرح ملی مسکن، تصریح کرد: به نظر می رسد این طرح کپی برداری از طرح مسکن مهر باشد با این تفاوت که فقط اقشار متوسط و متوسط به بالای جامعه می توانند از آن بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وضعیت معیشتی فعلی مردم، بسیار بعید به نظر می رسد که آنان بتوانند ۵۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه داشته باشند و از سوی دیگر بتوانند ماهانه حدود دو میلیون تومان قسط وام طرح ملی مسکن را پرداخت کنند.

طرح ملی مسکن کارساز نیست

حسینی با بیان اینکه مشکل مسکن با طرح ملی مسکن حل نخواهد شد، گفت: در زمانی که طرح مسکن مهر مطرح شد، آورده متقاضیان ۱۰ میلیون تومان و اقساط ماهانه آنان حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و بسیاری از مردم توانستند از این طریق خانه دار شوند اما اقشار آسیب پذیر جامعه نمی توانند با طرح ملی مسکن خانه‌دار شوند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در قضیه مسکن وارد عمل شود، تصریح کرد: روحانی نباید وزارت راه و شهرسازی را در حل این مشکل تنها بگذارد و باید اقدام عاجلی برای حل مشکل مسکن انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مجلس تمام سعی خود را می کند تا به دولت برای حل مشکل مسکن کمک کند و اگر این موضوع نیاز به تصویب قانون داشته باشد، قطعاً آن را سریعا در دستور کار خود قرار می دهیم.

نظر شما