شناسهٔ خبر: 162741 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزارت خارجه گفتار درمانی می‌کند

سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مسئولان دستگاه دیپلماسی وعده دادند که ما ضمانت های لازم برای جلوگیری از عدم التزام طرف مقابل را در نظر گرفته‌ایم در حالی که امروز دچار بی عملی شده‌اند.

به گزارش «نماینده»،پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی در مواجهه با تلاش‌های غرب برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: به نظر می‌رسد که وزارت خارجه تمدید احتمالی تحریم‌ها را کاملاً پذیرفته و به همین دلیل تحرک جدی در جهت پیگیری وعده‌های اروپا ندارد.

وی افزود: کشورهای مختلف که نظاره گر معادلات میان ایران و غرب هستند باید با یک دیپلماسی فعال در جریان موضوع قرار بگیرند و ما باید در قالب مسائل حقوقی، حق خود را از سازمان‌های بین المللی مطالبه کنیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان تاکید کرد: آقایانی که برجام را نوشتند وعده دادند که ما ضمانت‌های لازم برای جلوگیری از عدم التزام طرف مقابل را در نظر گرفته ایم، در حالی که وزارت خارجه در مقابل مسائل موجود دچار بی عملی شده و اقدام متقابلی انجام نمی‌دهد. آیا مطالبی که پس از تصویب برجام مطرح کردند درست نبود و یا دستگاه دیپلماسی دچار خستگی و رخوت شده است؟

سروری با اشاره به اینکه مردم از دستگاه دیپلماسی انتظار اقدام قاطعانه دارند، گفت: در حالی که آمریکایی‌ها دو سال پیش از برجام خارج شدند و امروز رهبری یک بند از همان توافقنامه را علیه حقوق مردم ایران در دست گرفته و اروپا را با خود همراه کرده اند، چرا وزارت امور خارجه اقدامات حقوقی لازم برای مقابله با آنها را در دستور کار قرار نمی‌دهد؟

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر دستور کار وزارت خارجه «گفتار درمانی داخلی» است که سخنگوی دستگاه دیپلماسی این وظیفه را به دوش می‌کشد و هر چند روز یکبار مطالبی را مطرح می‌کند و ماجرا تمام می‌شود.

این فعال سیاسی گفت: وزارت خارجه باید گزارش بدهد که تا امروز برای دفاع از حقوق مردم چه اقداماتی کرده و چه مواردی را در دستور کار دارد.

نظر شما