شناسهٔ خبر: 162739 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسائل پشت پرده مانع از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی شده است

شجاعی ماینده ابهر گفت: با توجه به اینکه چند سال از طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌گذرد به دلیل وجود مسائل پشت پرده و نبود عزم قوی شاهد عدم اجرا این طرح در کشور بوده ایم.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با حضور در برنامه جلسه غیرعلنی به بیان دیدگاه و عقاید خود پرداخت.  

به گفته وی، ورود به مجلس در سن ۴۰ سالگی با توجه به اینکه  سن بلوغ هر فردی محسوب می شود و دیگر خامی جوانی و خستگی پیری ندارد را از اهمیت برخوردار است.  

وی با بیان اینکه سیاست همه امور را تحت تاثیر خود قرار می دهد، گفت: اگر سیاست در اختیار صالحان نباشد، مردم از ساحت های دیگر و سایر امور کشور کمتر بهره مند می شوند. لذا با توجه به تغییر و تحول در ساخت سیاسی کشور برای رفع بهتر مشکلات مردم، تصمیم به ورود به عرصه نمایندگی گرفتم.  

شجاعی با اشاره به موافقت خود با طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس اظهار کرد: عهده دار بودن نمایندگی مردم یکی از ویژگی های برجسته مجلس است. لذا با توجه به این ویژگی خاص، مجلس باید در تمام اموری که به مردم مربوط است به استثنا ابعاد امنیتی و اطلاعاتی کشور، اطلاعات تمام  موضوعات را در اختیار مردم قرار دهد. از سوی دیگر بحث شفافیت در ساختارهای حاکمیتی و مالی نیز سبب می شود که اصلاح امور کشور و جلوگیری از فساد بهتر تحقق یابد.  

وی در خصوص روند تصویب بودجه سال ۹۹ در مجلس اظهار کرد: با توجه به گفته حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، اگر این موضوع در کشور اجرا می شد، مجلس می توانست در خدمت پیشرفت جامعه و حل مشکلات مردم باشد؛ اما متاسفانه مجلس در مسیری قرار گرفت که نتوانست در راس امور باشد و انفعالی عمل کند. از سوی دیگر با توجه به اینکه تصویب بودجه موضوعی مهم و بنیادین است لازم بود که نمایندگان مجلس دهم با حضور در مجلس و هم فکری و مشارکت با همکاران خود این موضوع را بررسی می کردند.  

شجاعی افزود: با توجه به شیوع کرونا، مجلس می توانست بدون تعطیلی و با رعایت بهداشت تشکیل شود چراکه در این برهه مسئولان نباید خانه نشین شوند بلکه باید خود را برای مردم به خطر بیاندازند.  

نماینده مجلس با بیان موافقت خود با اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه مطرح کرد: در دولت های گذشته آمار ساخت مسکن در کشور خوب بود؛ اما به دلیل عدم اخذ مالیات از واحدهای خالی، تولید مسکن مطلوب منجر به بهبود شرایط مسکن در کشور نشد. اکنون نیز با توجه به اینکه چند سال از طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می گذرد به دلیل وجود مسائل پشت پرده و نبود عزم قوی شاهد عدم اجرا این طرح در کشور بوده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی کشور، مجلس یازدهم باید مصوبات خاصی داشته باشد که اثر فوری و محسوسی را در زندگی مردم به جا بگذارد. از سوی دیگر با توجه به کثرت مشکلات معیشتی مردم، مجلس باید پیگیر طرح های فوری باشد که مشکلات معیشت مردم را سریع بهبود بخشد. برای مثال آزادسازی سهام عدالت به صورت تدریجی یکی از مواردی است که در کوتاه ترین زمان سبب ارتقا وضع معیشتی مردم خواهد شد.

نظر شما