شناسهٔ خبر: 162734 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازار بورس تابلوی خوبی برای جذب نقدینگی است

بورس.jpg عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با کاهش هزینه معاملات، حجم معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش یافته و این موضوع موجب تداوم استقبال از بورس شده و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، رحیم زارع  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به اینکه کاهش ۲۰ درصدی کارمزد معاملات سهام در بازار بورس برای جذب نقدینگی اثرگذار است، گفت: با کاهش هزینه معاملات، حجم معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه افزایش یافته و این موضوع موجب تداوم استقبال از بورس شده و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بید و سرچهان در مجلس تصریح کرد: بازار بورس تنها بازاری است که طی چند سال گذشته و در تحریم‌ها هم نشان داده  بازار خوبی است که می‌توان نقدینگی را به سمت آن و تولید هدایت کرد و در نتیجه تورم را کاهش داد.

وی با بیان اینکه بازار بورس طی سال‌ها نوسان داشته اما روال ثابتی هم داشته است، اظهار کرد: یکی از مشکلات دولت این است که نتوانسته نقدینگی موجود در جامعه را به سمت بازار تولید ببرد و نسبت به این موضوع باید توجه و نظارت بیشتری داشته باشد، اما اکنون هم می‌تواند از ورود این نقدینگی به بازار بورس برای رونق تولید استفاده کند.

نظر شما