شناسهٔ خبر: 162732 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

هرآنچه وکلا درباره گزارش مدرس خیابانی گفتند؛ از عدم نظارت بر قیمت کالاها تا برابری قیمت یخچال با پراید

صحن مجلس  گزارش حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد عملکرد آن وزارتخانه در سال جهش تولید در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان دیدگاه و نظرات خود را پیرو این گزارش مطرح کردند.

به گزارش «نماینده» گزارش حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد عملکرد آن وزارتخانه در سال جهش تولید در دستور کار مجلس قرار گرفت.

طاهری در صحن مجلس گفت: واقعا کنترلی در بازار مشاهد نمی‌شود و هر کالایی ممکن است ۵ الی ۶ قیمت داشته باشد.

وی بیان داشت: واقعا نظارتی در بازار مشاهده نمی‌شود. کالایی که ۱۰۰ درصد تولید داخل است هم با افزایش قیمت روبه رواست.

نظری در صحن مجلس گفت: به دلیل ضعف برنامه ریزی از سوی وزرات صمت و وزرات خارجه داریم به سمت وابستگی به کشورها حرکت می کنیم. قیمت کالاها ساعت به ساعت بالا می رود.

این نماینده مردم گفت: آقای روحانی اگر معیشت مردم برای شما مهم است چرا دلیل عزل رحمانی را مطرح نمی‌کنید و چرا وزیر جدید به صحن مجلس معرفی نمی‌شود. شما به جای قیمت مرغ و تخم مرغ درمورد ماست  گزارش می‌دهید. چرا درباره شکست خودروسازی گزارش نمی دهید. بازرا لوازم خانگی عملا از دست شما خارج شده و یخچال به قیمت پراید به فروش می رسد.

متفکر آزاددر صحن مجلس گفت: آیا ما در حال تست کردند آستانه تحمل مردم هستیم. رییس جمهور در سال ۹۲ گفتند که ۳۰ درصد مشکلات مردم مربوط به تحریم است و ۷۰ درصد برای سومدیریت است. درحال حاضر سو مدیرت در کشور احساس می‌شود.


وی بیان داشت: ما بسیاری از قوانین را در امور اقتصادی داریم، اما نظارت خوبی وجود ندارد. دولت اگر پاسخگو نیست ما آن را پاسخگو می‌کنیم. در حال حاضر صادرات قیر به گرجستان متوقف است، چه کسی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

روح الامینی در صحن مجلس گفت: وزرات صمت باید بگوید در زمینه سیاست های مربوط به بازارهای مشترک چقدر موفق بوده است؟ چرا گزارش شفافی از عملکرد بازگشت ۴.۸ دهم میلیارد اعلام نمی‌شود چرا مشخص نمی شود که گیرنددگان ارزها چه کسانی بودند؟ چرا نهادهای دامی افزایش پیدا کرده است در حالی که انبارها در بندر امام روی آب است. چرا با امینت غذایی مردم بازی می کنیم؟

این نماینده مجلس بیان داشت: حمایت ویترینی از تولید داخل جوابگو نیست و باید انقلابی به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

علی اکبر کریمی در صحن مجلس گفت: تولید در کشور گرفتار مشکلات زیادی است. امروز فعالیت‌های سوداگرایانه رقیب تولید است و باید با مالیات ها از این مسئله جلوگیری کنیم. واحدهای بزرگ صنعتی درحال حاضر مشکلاتی دارند اما مشکلاتشان حل نمی شود. کنترل بازار متاسفانه در طی سالهای گذشته تضعیف شده و نابود شده است. مردم می گویند بازار رها است.

این نماینده مجلس گفت: باید سازوکار مجددی برای کنترل بازار ایجاد شود. تاخیر در معرفی وزیر صمت به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. انتظار داریم هرچه سریعتر وزیر صمت اعلام شود.

تکمیل می‌شود ...

نظر شما