شناسهٔ خبر: 162725 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا ابرقدرت نیست/ وزارت خارجه از منطقه غافل است

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا ابرقدرت نیست اما دولتی ها آمریکا را به طمع انداختند که زانوی خود را روی گلوی اقتصاد ایران بگذارد.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، اظهارداشت: از وزیر امور خارجه درخواست می کنم که به حاشیه نرود و به اصل موضوع توجه کند.

وی با اشاره به تأثیر قیمت دلار بر معیشت مردم گفت: مسئول مستقیم دلار ۲۰ هزار تومانی وزارت امور خارجه است و میزان تسلط بر معیشت و اقتصاد کشور از هفت سال پیش بدتر شده و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه بسیار ضعیف عمل کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر آمریکا اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد، پس چرا شما در آمریکا گفتید اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، رقیب ما در ایران حاکم می شود. و آیا این التماس رأی به آمریکایی ها نبود؟

شریعتی تصریح کرد: شما در زمینه دیپلماسی اقتصادی در منطقه چه کار کرده اید؟ تقریبا در همه قراردادهای انرژی در منطقه از جمله در کرسنت امارات، ترکیه و ترکمنستان ما سرافکنده شدیم و همچنین قرارداد گازی ما با پاکستان و هند به کجا رسید؟

وی تأکید کرد: چرا که همه ظرفیت های کشور را به آمریکا پیوند زدید و از منطقه غافل شدید.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آمریکا ابرقدرت نیست اما شما آمریکا را به طمع انداختید که زانوی خود را بر گلوی اقتصاد ایران بگذارد.

نظر شما